ساخت مدارس غیردولتی برای اتباع خارجی در تهران

تهران- ایرنا- معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرد با همکاری استانداری تهران مدارس خیریه غیردولتی برای اتباع خارجی کم برخوردار احداث شود و خیران نیز هزینه‌های آموزشی نظیر کتاب و پوشاک دانش آموزان این مدارس را تامین کنند.

ساخت مدارس غیردولتی برای اتباع خارجی در تهران

 مجتبی زینی‌وند روز دوشنبه در کارگروه شورای آموزش و پرورش استان تهران با بیان اینکه خیرین آمادگی خود را برای تاسیس مدارس غیر دولتی اعلام کرده اند اما با محدودیت های اداری مواجه هستند افزود: برخی اتباع خارجی که به سن تکلیف رسیده و مهمان ما هستند نظیر اتباع افغانستان از نظر مالی توان مخارج زندگی را ندارند باید زیر ساخت‌های آموزشی برای این افراد فراهم شود.

وی ادامه داد: زمین هایی با کاربری آموزشی باید در اختیار موسسه‌های خیریه غیردولتی برای ساخت مدارس گذاشته شود تا آنها بتوانند از  کودکان کم برخوردار و بازمانده از تحصیل در زمینه آموزشی و هزینه‌های دیگر زندگی حمایت کنند. 

زینی وند با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان توسعه هر کشور توسعه آموزش و پرورش آن است تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی غیرحضوری و حضوری باید برای اتباع خارجی ایجاد شود تا افرادی که نمی توانند در کلاس حاضر شوند بتوانند از ظرفیت های آموزشی آنلاین و آفلاین استفاده کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از استاندار تهران که دو شورای آموزش و پرورش شهر و شهرستان‌های تهران را  با همکاران خود مدیریت می کنند، گفت: ما باید آموزش و پرورش با کیفیت داشته باشیم و همه ارکان های دولتی برای ارتقا نظام آموزشی کشور به سازمان های آموزش و پرورش کمک کنند.

زینی وند افزود: اگر مشکلات آموزش و پرورش شهر و شهرستان های تهران حل شود مصوبات آن برای سازمان های آموزش و پرورش کل کشور الگو می شود.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان