مادی رهنان بعد از ۱۶ سال آبگیری شد/ احیای ۹ مادی در ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: بعد از ۱۶ سال و در راستای احیای همه مادی های اصفهان برای نجات فضای سبز شهر و نیز پیوستن آنها به شبکه جمع آوری آب های سطحی، مادی رهنان آبگیری شد.

مادی رهنان بعد از 16 سال آبگیری شد/ احیای 9 مادی در ناژوان

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سید رسول هاشمیان با اشاره به اینکه در راستای اهداف مدیریت شهری طرح احیای مادی های منطقه ناژوان در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: در همین راستا لایروبی و آبگیری مادی جلفا، مادی قمیش، مادی تیران، مادی جوی ناژوان، مادی عبداله خان،‌ مادی فدن، مادی جوی شاه، مادی حاجی و مادی فرشادی به طور کامل انجام شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن با انجام حدود 4 هزار متر مکعب خاکبرداری از سطح انهار، ‌9 مادی منطقه ناژوان نیز احیا شد.  

مدیر طرح ساماندهی ناژوان افزود: در اوایل پاییز نیز مادی شایج از سوی شهرداری و با همکاری سازمان آب منطقه‌ای و کشاورزان منطقه پس از حدود 20 سال از نعمت جاری شدن آب بهره‌مند شد.

وی گفت: در همین زمینه، لایروبی و احیای سردهانه مادی دستگرد، لایروبی کف و رفع گرفتگی دهانه پل های مادی جوی شاه و اصلاح سردهانه و احداث دستک مادی فرشادی نیز انجام و به آبگیری مادی ها منجر شد.

هاشمیان با اشاره به نقش هویتی فضای سبز شهر اصفهان اظهار کرد: فضای سبز حاشیه مادی‌ها موجب زیبایی و لطافت فضای شهر شده و آرامش و تسکین روحی شهروندان را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: سامان دهی، مرمت و ساماندهی مادی‌ها می‌تواند آنها را به عنوان یک شبکه جمع آوری آب‌های سطحی حاصل از بارندگی مطرح کند، از این رو ایجاد پل های جدید و بازسازی پل های قدیمی و تخریب پل های خطر آفرین و فرسوده نیز در دستور کار قرار گرفت و تاکنون بسیاری از این موارد انجام شده است.

46 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان