واحدهای تولیدی کرمان همچنان دغدغه نقدینگی دارند

کرمان - ایرنا - معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: توان و ظرفیت‌های تولید در این استان فراهم است که می توانیم با تامین نقدینگی چرخ تولید را به حرکت درآوریم اما به علت برخی مشکلات بانکی دغدغه نقدینگی واحدهای تولیدی همچنان پابرجا است.

واحدهای تولیدی کرمان همچنان دغدغه نقدینگی دارند

امین غفاری‌نژاد روز دوشنبه در نشست تامین منابع مالی از محل بانک‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی و انتقال حساب شرکت های تولیدی به استان کرمان افزود: سیستم بانکی باید دغدغه رونق تولید را داشته باشد و با نظر کارشناسی و ترفندهای خود چرخ خودروسازی استان کرمان را که در حال ایستادن است، فعال کند.

وی اظهار داشت: مدیران تصمیم گیر و تصمیم ساز سیستم بانکی استان، گره مشکل صنعت ما را در اندازه توان خود رفع کنند و بخشی از دغدغه مالی واحدهای تولیدی با پیگیری از وزارت خانه برطرف می شود.

معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: واحدهای تولیدی خودروسازی به دوره رکود و تحریم ها برخوردند که تحریم ها هزینه های تولید و زمان را افزایش داده است لذا این واحدها توقع کمک از تمامی بخش های کشور را دارند.

وی با اشاره به اینکه موانع متعددی برای واحدهای تولید خودرو استان وجود دارد که تمامی این مسائل در سطح وزارت خانه درحال پیگیری است تصریح کرد: خط تولیدی رنگ با همکاری طرف چینی در شرکت مدیران خودرو یکی از خطوط مطرح کشور است و سالی 200 هزار خودرو را با تجهیزات تمام اتوماتیک رنگ آمیزی می کند که ظرفیت های خودروسازی استان را نمایش می دهد.

غفاری‌نژاد با بیان اینکه هدف اصلی این نشست حمایت بانک ها از واحدهای تولیدی استان و اتصال آنان به یکدیگر است گفت: اخیرا بانک تجارت 250 میلیارد تومان به کرمان موتور تخصیص داده است.

وی افزود: منابع مالی در گردش واحدهای تولیدی استان کرمان باید برای پرداخت تسهیلات و فعال شدن این واحدها به سیستم بانکی استان بازگردد که در مقابل بانک ها بتوانند تسهیلاتی به این واحدها پرداخت کنند.

معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و خودروسازان بم نقطه قوت تولید استان است و کرمان موتور زمینه تولید و فروش 16 هزار دستگاه خودرو را با پرداخت 2 هزار میلیارد تومان دارد که در صورت تخصیص این اعتبارات به نفع بانک ها هم است.

وی ادامه داد: کرمان موتور و ریگان خودرو برای دریافت تسهیلات تبصره 18 و رونق تولید ثبت نام کردند که پرداخت این تسهیلات بانک ها هم باید همکاری کنند.

غفاری‌نژاد افزود: سابقه خودرو سازان استان کرمان روشن است و خودروهای خوب دنیا در این منطقه تولید می شد اما متاسفانه تحریم ها تولید منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم را با رکود مواجه کرده و تولیدات کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه گل گهر و مس سرچشمه اعلام می کنند که 90 درصد چرخش مالی خود را به استان آورده اما اثر آن در استان مشاهده نمی شود گفت: شرکت های معدنی باید حساب‌های خود را بر اساس قانون به استان کرمان منتقل کنند و استانداری وضعیت انتقال حساب های این 2 شرکت را پیگیری می کند.

معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان داشت: تفاهم نامه اولیه با بانک ملت و تجارت منعقد شده که از این محل تسهیلاتی به واحدهای کوچک بدهند اما دغدغه منابع مالی واحدهای تولیدی استان کرمان همچنان در استان مشاهده می شود.

وی افزود: شرکت های بزرگ استان کرمان دلیلی برای انتقال منابع خود به استان کرمان می خواهند و این منابع در صورت برگشت به استان ضمن  به حرکت درآوردن چرخ تولید، سرریز می شود.

غفاری‌نژاد گفت: بانک ها نیاز بنگاه های اقتصادی را رفع و واحدها بخشی از حساب های خود را به بانک های استان وارد کنند و باری اضافه تر از تهران بر دوش واحدهای تولیدی نگذارند که حساب آنان به استان وارد شود.

وی با بیان اینکه بانک ها توانمندی خود را اعلام کنند عنوان کرد: بالغ بر 60 درصد مشکلات واحدهای تولیدی استان کرمان نقدینگی است که علت آن مشکلات نرخ ارز و تحریم ها بوده که می توان این مشکلات را با همکاری بانک ها رفع کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان