صادق‌پور: امیدوارم به عنوان دومین ایرانی در المپیک قضاوت کنم/ از آموزش داوری برای ملی‌پوشان بوکس استقبال می‌کنم

داور سه ستاره بوکس ایران گفت: امیدوارم با عملکرد خوب به عنوان دومین ایرانی به مسابقات المپیک دعوت و در این رقابت‌ها قضاوت کنم.

صادق‌پور: امیدوارم به عنوان دومین ایرانی در المپیک قضاوت کنم/ از آموزش داوری برای ملی‌پوشان بوکس استقبال می‌کنم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرزاد صادق‌پور داور سه ستاره بوکس ایران برای قضاوت در لیگ بزرگ هند به این کشور دعوت شده و قرار است بیستم آذرماه راهی این کشور شود. لیگ بزرگ هند به مدت 10 روز برگزار خواهد شد و داور بوکس کشورمان در این مسابقات قضاوت خواهد کرد.

صادق‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص دعوت به این مسابقات اظهار داشت: با دعوت کنفدراسیون بوکس آسیا به بزرگترین لیگ بوکس قاره آسیا دعوت شدم. مسابقاتی که به صورت تورنمنت برگزار می‌شود و تیم‌های اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و آسیایی  در آن به رقابت خواهند پرداخت. امیدوارم با عملکرد خوب در این مسابقات به مسابقات گزینشی المپیک و المپیک نیز دعوت شوم.

وی تصریح کرد: مسابقات لیگ بزرگ هند تورنمنتی در ابعاد کوچکتر از مسابقات بازی‌های آسیایی است و من با توجه به قضاوت در بازی‌های آسیایی تجربه حضور در چنین مسابقاتی را دارم. در بازی‌های آسیایی اندونزی 64 بار قضاوت کردم و در شب فینال از 10 مسابقه در 5 دیدار به عنوان داور کنار حضور داشتم.

داور سه ستاره بوکس ایران در خصوص احتمال  قضاوت در مسابقات گزینشی المپیک در چین گفت: دعوت به این مسابقات با توجه به سوابق و عملکرد داوران خواهد بود. سال گذشته من به 4 رویداد معتبر بوکس دعوت شدم. مسابقات بوکس قهرمانی بانوان جهان، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آفریقا در مراکش و قهرمانی آسیا در تایلند رقابت‌هایی بود که در آنها قضاوت کردم و حالا باید منتظر باشم تا به مسابقات گزینشی المپیک دعوت خواهم شد یا خیر.

صادق‌پور در خصوص سطح کیفی داوران بوکس ایران تاکید کرد: بوکس ایران داوران خوبی دارد که نیازمند حضور در میدان‌های بیشتر، تمرین و حرف شنوی بیشتر هستند. این نکات باعث خواهد شد تا سطح داوری ما بالاتر رفته و در رویدادهای بین‌المللی همیشه نماینده داشته باشیم.

وی در خصوص قضاوت در مسابقات المپیک افزود: تا به امروز همایون اردلان تنها داوری ایرانی است که در رقابت‌های المپیک حضور داشته است. امیدوارم با عملکرد در تورنمنت‌های آینده و با توجه به تجربیات خود شانس حضور در المپیک به عنوان دومین داور ایرانی را داشته باشم.

داور بوکس ایران در خصوص گلایه‌های همیشگی ملی‌پوشان بوکس ایران از سطح قضاوت‌های مسابقات بین‌المللی گفت: ملی‌پوشان باید قبول کنند که در مسابقات بزرگ باید به گونه‌ای به رقبای خود ضربه بزنند که داوران آنها را مشاهده کنند. همین موضوع باعث شده است ما در داخل ایران برای آنها سخت بگیریم که برای برخی از ملی‌پوشان این موضوع قابل قبول نیست. 

صادق‌پور در خصوص نیاز ملی‌پوشان به جلسات توجیهی قبل از مسابقات گزینشی المپیک اظهار داشت: از این موضوع استقبال می‌کنم تا  تمام تجربیات را در اختیار ملی‌پوشان گذاشته و آنها را  با قوانین جدید آشنا کنم. البته تا امروز درخواستی در این خصوص انجام نشده است. آشنایی ملی‌پوشان با قوانین باعث خواهد شد تا آنها در مسابقات عملکرد بهتری داشته باشند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان