چانه کوچک ورزش و پولی که نصفش هم تخصیص پیدا نکرده است/ اجازه ندهید زود، دیر شود

با وجود گذشت ۹ ماه از سال ۹۸ بودجه تخصیص یافته به وزارت ورزش و حتی پارالمپیک حتی به نصف هم نرسیده است.

چانه کوچک ورزش و پولی که نصفش هم تخصیص پیدا نکرده است/ اجازه ندهید زود، دیر شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ورزش ایران روزهای حساس و پرتلاطمی را پشت سر می‌گذارد؛ روزهایی که همه مسئولان و ورزشکاران در تلاش هستند که بیشترین سهمیه حضور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو را برای ایران به ارمغان بیاورند و 7، 8 ماه دیگر بتوانند یکی از مدال‌های خوش‌رنگ این دو رویداد بزرگ را به نام خود ثبت کنند.

آماده‌سازی برای حضور در مسابقات انتخابی و سپس بازی‌های المپیک و پارالمپیک نیازمند فراهم شدن شرایط است. ورزشکاران در چنین روزهایی باید روزها و هفته‌ها در اردو باشند و در مسابقات داخلی و بین‌المللی زیادی شرکت کنند تا بتوانند بهترین عملکرد را نیز از خود نشان بدهند.

این شرایطی که عنوان شد، یک وضعیت آرمانی برای ورزشکاران است و اجرای آن قطعاً با توجه به مشکلاتی همچون تحریم‌ها و ... که کشورمان با آنها دست و پنجه نرم می‌کند، سخت و دور از تصور است. با این وجود همه تلاش می‌کنند تا نام خود را در تاریخ ورزش به ثبت برسانند و در اصلی‌ترین و بزرگترین رویداد ورزشی دنیا موفق ظاهر شوند.

در این میان مسئولان ورزش و البته بالاتر از آن، مسئولان کشور نقش مهمی را ایفا می‌کنند. اختصاص بودجه مناسب یکی از راهکارهای موجود برای ایجاد شرایط مطلوب است. برگزاری اردوها و شرکت در مسابقات نیازمند تامین این بودجه است و اگر وقت این شرایط بگذرد، باید زانوی غم به بغل بگیریم تا دنبال مقصر باشیم.

بودجه وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک یکی از کمترین بودجه‌ها در بین نهادهای دولتی است. بودجه وزارت ورزش برای سال 98 مبلغ 597 میلیارد تومان، بودجه کمیته المپیک 72.5 میلیارد تومان و بودجه کمیته پارالمپیک نیز 31.5 میلیارد تعیین شده است. این پول با توجه به حجم گسترده کار در حوزه ورزش، رقم قابل توجهی نیست و این نهادهای ورزشی با رعایت همه مسائل، اقتصاد مقاومتی و ... امور مربوطه را انجام می‌دهند. با این وجود شاهد آن هستیم که با وجود گذشت 9 ماه از سال، بودجه پرداخت شده حتی به 40 دصد نیز نرسیده است. ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش دو هفته قبل رسماً اعلام کرد که این نهاد فقط 34 درصد از بودجه‌اش را دریافت کرده است. امروز نیز هادی رضایی دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک گفت که میزبان بودجه دریافتی 35 درصد است. در این بین فقط کمیته ملی المپیک است که توانسته بودجه خود را به صورت کامل دریافت کند.

بودجه اختصاص یافته به این سه نهاد اصلی ورزش همین روزها به درد آنها می‌خورد و همان‌طور که گفته شد، شاید دیگر خیلی زود دیر شود ودیگر فرصت استفاده از آن نباشد.

باید به یک نکته مهم دیگر نیز اشاره کرد. ورزش یکی از عوامل نشاط آفرینی در جامعه است. هر بار که یک موفقیت بزرگ ورزش رقم می‌خورد، مردم تا چندین روز مشکلات را فراموش می‌کنند و همه از آن موفقیت حرف می‌زنند. حالا تصور کنید که قرار است این روزهای خوش برای چند هفته متوالی در زمان برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو شکل بگیرد. تحقق این موضوع به تخصیص به‌موقع بودجه مرتبط است و اگر قرار باشد که شاهد این شادی‌ها باشیم، بهتر است همین امروز بهترین اقدام صورت بگیرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان