ستاری: تهران دو سال گذشته جزو ۵۰ شهر برتر دنیا در هوشمندسازی شهری بوده است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهور گفت: در طی دو سال گذشته تهران به عنوان یکی از ۵۰ شهر دنیا در حوزه هوشمندسازی و فعالیتهای نوآورانه شناخته شده است.

ستاری: تهران دو سال گذشته جزو 50 شهر برتر دنیا در هوشمندسازی شهری بوده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهور در سومین همایش در نمایشگاه تهران هوشمند که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، برگزار شد اظهار کرد: هم اکنون شهرها بیش از هر چیز به پلت‌فرم آموزش نیاز دارند و در واقع آموزش باید تا لحظه مرگ وجود داشته باشد و در آینده بسیار نزدیک حرکت دانشگاه‌ها به شکل سنتی دیگر جایی نخواهد داشت و باید در فرایند حرکت خود تغییراتی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شهرها در آینده بستری برای آموزش خواهند بود، گفت: هم اینک توجه بسیاری به کارخانه‌ نوآوری در شهرها شده است و این بستر می‌تواند تحرکی را در سطح شهرها ایجاد کند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در حال حاضر دیگر نمی‌توان از محل فروش املاک و فروش تراکم شهرها را اداره کرد و باید به سمت کسب درآمدها از فضای شهر هوشمند گام برداریم و درآمدی که در این بخش ایجاد می‌شود بی‌نهایت است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری تهران در حوزه هوشمندسازی شهر گفت: در این زمینه باید از شهردار تهران قدردانی شود که هم اکنون زیرساختهایی را برای شهر هوشمند ایجاد کرده است و بنده از زمانی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول به کار شده‌ام تاکید ویژه‌ای بر کارکردن با جوانان داشته‌ام از موضع خود نیز کوتاه نیامدم و همین اتفاق نیز عملیاتی شده است.

ستاری ادامه داد: استفاده از استارتاپها و فناوریهای نو و جدید می‌تواند تحولات خوبی را در سطح شهر ایجاد کند و خوشحالیم که این حرکت نوآورانه در شهرداری آغاز شده است و هم اکنون در بخشی از نواحی از سطح شهر تهران استارتاپها مستقر شده‌اند.

وی در پایان به حضور تهران به عنوان 50 شهر دنیا در حوزه هوشمندسازی اشاره کرد و گفت: در طی دو سال گذشته شهر تهران به عنوان یکی از 50 شهر موفق در دنیا در حوزه هوشمندسازی و فعالیتهای نوآورانه شناخته شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان