بارش ۳متری برف جاده سی سخت-پادنا را مسدود کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش ۳ متری برف جاده سی سخت - پادنای سمیرم را تا فروردین و یا اردیبهشت ۹۹ مسدود کرد.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمد نصیری‌راد  اظهار داشت: به دلیل بارش 3 متری برف جاده سی‌سخت مرکز شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان توریستی‌ترین شهر جنوب ایران به پادنای سمیرم استان اصفهان مسدود شده است.

وی این جاده را کوهستانی، سخت گذر و نا ایمن دانست و افزود: با هماهنگی فرمانداران دو شهرستان سمیرم و دنا، دادستان سمیرم و پلیس راه این جاده تا اطلاع ثانونی مسدود بوده و البته در صورت بارش مستمر برف تا فرودین و اردیبشهت ماه سال 99 امکان بازگشایی وجود ندارد.

نصیری‌راد ابراز کرد: به دلیل بارش برف روز‌های اخیر راه ارتباطی 30 روستای بخش‌های مارگون، لوداب و دیشموک قطع شد که با تلاش بی وقفه و شبانه روزی راهداران در کمترین زمان ممکن بازگشایی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: البته به دلیل خاکی بودن مسیر ارتباطی برخی روستا‌ها از جمله مورزرد زیلایی، برخی روستا‌های سیلاب و کلوار و رون مارگون تردد به کندی و سختی صورت می‌گیرد.

نصیری‌راد با اشاره به اینکه یک هزار و 462 کیلومتر جاده خاکی در استان داریم، افزود: 79 گردنه برف‌گیر به طول 327 کیلومتر و 66 محور برف‌گیر به طول 3 هزار 468 کیلومتر در نقاظ مختلف این استان واقع شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح زمستانی راهداری در محور‌های مواصلاتی این استان، ادامه داد: 24 راهدارخانه ثابت و سیار در این استان مستقر بوده که از این تعداد 20 پایگاه ثابت و 4 مورد نیز سیار است و در واقع مسافران مانده در جاده در صورت نیاز می‌توانند برای اسکان از آنان استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت 200 راهدار در جاده‌های مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 150 دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در راهداری زمستانه فعال بوده و 21 هزار تن نمک و ماسه مورد نیاز نیز خریداری شده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان