سامانه شهاب در دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد

مشهد- ایرنا- رییس گروه شناسایی و هدایت استعدادهای دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برای شناسایی و حمایت از استعدادهای دانشجویی سامانه شهاب طراحی و در دسترس دانشجویان این دانشگاه قرار گرفت.

سامانه شهاب در دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد

دکتر علیرضا سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از ثبت اطلاعات دانشجویان، آنان بر اساس اطلاعات ثبت شده در خوشه‌بندی‌های سه گانه تقسیم می‌شوند تا در طول سال تحصیلی بر اساس کسب امتیازهای به دست آمده و همچنین طرح‌های ارائه شده مورد حمایت مادی و معنوی این دانشگاه قرار گیرند.
وی ادامه داد: از ویژگی‌های این سامانه،  امکان مدیریت اعتبار تعیین شده برای استفاده هر دانشجو است به طوری که این اعتبار مطابق با برنامه‌ای که دانشجویان برای پروژه‌های خود ارائه می‌دهند و در طول یک سال برای آنها قابل استفاده خواهد بود.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای دانشجویان مستعد در ارائه طرح برنامه محور و به صورت بلند مدت و کوتاه مدت است.
وی افزود: تسهیلات برنامه محور شامل انواع برنامه‌های فوق برنامه است که دانشجویان مجری طرح در حوزه‌های استعدادیابی، پرورش استعدادها، توانمندسازی و افزایش توان اشتغال پذیری می‌توانند در دانشگاه به انجام برسانند.
سلیمی ادامه داد: همچنین این دانشجویان در برنامه های بلند مدت می‌توانند جامعه هدف طرح خود را از خارج دانشگاه انتخاب کنند که می‌توان به برنامه‌های حوزه دانش آموزی اشاره کرد.
وی گفت: برای اجرای هر یک از طرح‌ها و برنامه‌های ارایه شده یک نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه برای هدایت و مشاوره کارشناسی به عنوان سرپرست در پروژه‌ها حضور خواهد داشت و ویژگی این برنامه‌ها باید نوآورانه و خلاقانه باشد.
رییس گروه شناسایی و هدایت استعدادهای دانشگاه فردوسی مشهد افزود: برای حمایت بیشتر از این دانشجویان، امکاناتی برای برگزاری کارگاه های آموزشی، سخنرانی در همایش های معتبر علمی، شرکت در مسابقات معتبر علمی، شرکت در کارگاه‌های آموزشی و سایر موارد در نظر گرفته شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان