۴۷۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در ایران تحصیل می‌کنند

فارس نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در حال حاضر ۴۷۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در کل کشور تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۱۷ هزار نفر در استان تهران مشغول به تحصیل هستند.

470 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در ایران تحصیل می‌کنند

محمد صیدلو، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، اظهار داشت: بودجه‌ای که دراختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، صرفاً تنها صرف حقوق می‌شود و نمی‌توانیم این بودجه را به نحو احسن در بخش‌های دیگر هزینه کنیم، بنابراین شوراهای آموزش و پرورش کمک خوبی تاکنون کرده است و اگر این شوراها نبود، نمی‌توانستیم به فعالیت خود ادامه دهیم. 

وی تأکید کرد: شوراهای آموزش و پرورش باید توسط مدیران دستگاه‌ها جدی گرفته شود، چرا که هر بار یک نماینده را به این جلسات اعزام می‌کنند و موجب می‌شود که تمرکز خوبی در جلسات اتفاق نیفتد. 

صیدلو یادآور شد: از ظرفیت قانونی شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران هنوز به خوبی استفاده نشده است و ما می‌توانیم از آن به درستی استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر 470 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در کشور تحصیل می‌کنند که 117 هزار از این اتباع در مدارس استان تهران حضور دارند و بعضاً هزینه‌های تحصیل را هم پرداخت نمی‌کنند و با آنها مانند دانش‌آموزان ایرانی برخورد می‌شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت:‌ طرح‌هایی مبنی بر آموزش از راه دور به اتباع خارجی و افرادی که امکان تحصیل را ندارند داریم و همینطور حضور این دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی خیریه است. 

در ادامه، گودرز شاه‌مرادی مدیر آموزش از راه دور آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ ظرفیت‌های بسیار بزرگی،‌ مراکز آموزشی غیردولتی دارند که با استفاده از مشارکت نهادها می‌توان از آن استفاده کرد. 

وی ادامه داد: از سال 83 آموزش و پرورش، آموزش از راه دور را در پایه اول و دوم متوسط انجام داده است و در این پروژه موفق بوده.

شاه‌مرادی گفت: هنگامی که در کرمانشاه زلزله‌ای رخ داد، می‌توان گفت انقلابی در آموزش و پرورش اتفاق افتاد و بعد از 72 ساعت از زلزله، آموزش به صور الکترونیک و آنلاین به زلزله‌زدگان ارائه شد. 

مدیر آموزش از راه دور آموزش و پرورش یادآور شد: در حوزه اتباع خارجی هم تعدادی از آنها درگیر کار هستند و می‌توانند از طریق آموزش‌های آنلاین از راه دور و همینطور استفاده از مدارس غیردولتی خیریه تحصیل لازم را داشته باشند. 

وی بیان داشت: برای آموزش آنلاین از راه دور، 500 هزار تومان برای هر نیم‌سال دانش‌آموز هزینه می‌شود.

در ادامه، رسول پاپایی مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: کشور ما به لحاظ وضعیتی که دارد، پذیرای بخش عمده‌ای از اتباع خارجی است که عمده آنها تبعه کشور افغانستان هستند و ما هم موظف هستیم براساس استانداردهای جهانی از آنها پذیرایی کنیم. 

وی یادآور شد: در سال 93 مقام معظم رهبری دستوری دادند که فرزندان اتباع خارجی بدون هیچ قید و شرطی در مدارس مشغول به تحصیل شوند و 443 هزار نفر از 470 هزار نفر دانش‌آموز اتباع خارجی تبعه کشور افغانستان هستند که در مدارس سراسر کشور تحصیل می‌کنند، ولی در سایر کشورهای دنیا اتباع خارجی در اردوگاه‌ها و پناهگاه ها تحصیل می‌کنند. 

پاپی گفت:‌ در حال حاضر این دانش‌آموزان در اردوگاه ها تحصیل نمی‌کنند و در یک نظام آموزشی یکسان با دانش‌آموزان ایرانی به تحصیل می‌پردازند. 

مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش ادامه داد: بیشترین دانش‌آموزان اتباع خارجی در شهرستان‌های استان تهران مشغول به تحصیل هستند.

وی یادآور شد: این اقدامات در صورتی است که کمک‌های جهانی تنها 2 درصد از تحصیل آنها را تأمین می‌کند و سالی بیش از 10 مدرسه نتوانستند بسازند. 

235232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان