۲۷ هزار تخت در دولت تدبیر و امید به بیمارستان‌های کشور افزوده شد

سبزوار- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا پایان سال گذشته ۲۷ هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی با اولویت مناطق محروم کشور افزوده شد.

27 هزار تخت در دولت تدبیر و امید به بیمارستان‌های کشور افزوده شد

دکتر سعید نمکی دوشنبه شب در حاشیه بهره‌برداری از هفت طرح بهداشتی و درمانی در سبزوار افزود: در سال جاری به لطف الهی، برکت خون شهدا و کمک خیران نظام سلامت، هشت هزار و 100 تخت بیمارستانی به تخت‌های مراکز درمانی کشور افزوده می‌شود.
وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته حداکثر افزایش تخت‌های بیمارستانی سالانه چهار هزار و 500 تخت بود که این رقم امسال به حدود 2 برابر می‌رسد و در سال آینده نیز 6 هزار تخت به تخت‌های مراکز درمانی کشور افزوده می‌شود.
دکتر نمکی گفت: در دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول نظام سلامت بستر لازم برای کاهش پرداختی مردم و توسعه زیرساخت‌های سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته ایجاد شد.
وی افزود: در گام دوم طرح تحول نظام سلامت نیز حرکت جدید برای تقدم پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی بر بستری آغاز شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با اولویت بیماری‌های غیر واگیر امسال طرح ملی کنترل فشار خون اجرا شد که 30 میلیون و 600 هزار نفر افراد بین 30 تا70 ساله به مراکز درمانی مراجعه و فشار خون آنها کنترل شد.  
وی گفت: همچنین پرونده الکترونیک سلامت، تکلیف به جا مانده از برنامه‌های پنجم و ششم توسعه در سال جاری انجام شد و گام‌های بعدی آن برای استقرار سیستم ارجاع پزشک خانواده برداشته شد.  
دکتر نمکی افزود: برای اجتماعی کردن نظام سلامت و جامع محور کردن آموزش پزشکی طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" تعریف شده که با آموزش سفیران سلامت این طرح در مرحله اجرا قرار دارد.  
در سفر امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هفت طرح بهداشتی و درمانی با هزینه 65 میلیارد ریال در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان