۱۱ نکته ای که نبایست هنگام رزرو هتل فراموش کرد!

«اِد هوویت» فردی است که از 10 سالگی سفر را همراه با خانواده خود آغاز و تا به امروز به بسیاری از کشورها مراجعه کرده و شش قاره را نیز بازدید کرده است. او بیست سال است که برای سایت های مطرح گردشگری دنیا یادداشت‌های را در زمینه سفر نوشته و ستون مختص خود را دارد. او باتجربه‌ای که دارد بارها در رادیو و تلویزیون نیز برنامه اجرا کرده است.

در این نوشته از مجله گردشگری کی سفر چکیده­ای از نظرات او در مورد سفر و نحوه رزرو هتل را را مرور خواهیم کرد، کی سفر مرجع رزرو هتل داخلی و خارجی با بهترین قیمت می باشد. با مراجعه به سایت کی سفر به راحتی می توانید لیستی از هتل ارزان کیش، مشهد، هتل ارزان قشم و… را مشاهده و رزرو نمایید. در مجله گردشگری کی سفر می توانید راهنمای سفر به شهرهای مختلف داخلی و خارجی را مطالعه نمایید. در کی سفر همه چیز برای داشتن سفری راحت برایتان آماده شده است، با ما همراه باشید!

انتخاب هتل، احتمالاً برای شما مهم‌ترین تصمیم خواهد بود مگر اینکه خیلی باتجربه شده باشید. پرواز که پرواز است و شاید خیلی مهم نباشد که با کدام خطوط هوایی پرواز می‌کنید و همین اتفاق برای اجاره­ی خودرو نیز صادق است، اما تصور کنید که یک اتاق زشت، کوچک، مرطوب، بدبو و یا آدرسی نامشخص یا اتاقی که دسترسی به اینترنت ندارد و منظره­­ی بدی دارد و تلویزیون آن نیز شکسته است، چه بلایی بر سر سفر شما خواهد آورد.

حالا حساب کنید که شما باید بابت چنین اتاقی پول پرداخت کنید. معمولاً زمانی که به دنبال کمترین هزینه هستید، بایست به هزینه­ های پنهان نیز در هنگام رزرو بلیت خود توجه کنید. هتلی که مبنای قیمت پایین دارد ولی امکان جانبی آن بسیار ضعیف است، گهگاه باعث افزایش هزینه­ های نهایی شما نسبت به هتلی که امکانات کاملی دارد، می‌شود. پس موارد زیر را قبل از رزرو در نظر داشته باشید تا بهترین قیمت را در کنار بهترین محل داشته باشید:

رزرو هتل

1- فراموش نکنید که مکان دقیق هتل را مدنظر داشته باشید

من یک‌بار در یک هتل عالی اقامت داشتم که به نظر می‌رسید در بهترین مکان ممکن واقع‌شده است اما متأسفانه اطراف آن پر از خیابان‌های شلوغ بود و در هر طرف از هتل نیز یک بزرگراه با روگذر و زیرگذر وجود داشت. احساس می‌کردم که در مکانی بدون یک ثانیه آرامش قرارگرفته‌ام. من حتی نمی‌توانستم به پیاده‌روی بروم زیرا پیاده‌روی نه‌تنها عذاب‌آور بلکه خطرناک نیز بود. در این مکان البته رستوران‌های خوب وجود داشت که تنها 700 متر با ما فاصله داشت و اگر 700 متر دیگر می‌رفتیم به یک مسیر مناسب برای پیاده‌روی در کنار رودخانه می‌رسیدیم. این فاصله نه آن‌قدر نزدیک بود که بتوان همیشه به آنجا مراجعه کرد و البته خیابان‌های خطرناک بین این مسیر هم که مشکل را دوچندان می‌کرد و ممکن بود دست‌وپا و یا حتی جان خود را از دست بدهیم! وای که چقدر بد.

بهترین راه برای فرار از این‌چنین مشکلاتی بررسی مسیرهای دسترسی قبل از رزرو کردن است. بیشتر سایت‌های رزرو بلیت اطلاعاتی را در مورد دسترسی‌های هر هتل به شما می‌دهند و شما می‌توانید در گوگل یا بینگ، نیز اطلاعات دقیق‌تری را کسب کنید.

 

2- سایت‌های که به بررسی هتل‌ها می‌پردازند را فراموش نکنید!

تا حدی که می‌توانید در مورد هر مسئله اطلاعات کسب کنید و این بهترین راه برای پیدا کردن یک هتل خود است که با رزرو آن لذت کافی را کسب کرد. من نیز هتل مورد علاقه خود را با کمی جست‌وجو پیدا می‌کنم و این کار بدون بررسی نقد و بررسی‌های محل مورد نظر امکان‌پذیر نخواهد بود. موضوعاتی مثل سروصدای موجود در آن محل، غذاهای مانده، عدم دسترسی به اینترنت، اتاق‌های ملاقات و برخی دیگر از امکانات، ممکن است مورد نقد و بررسی قرار گرفته باشند.

شما با بررسی این مسائل دیدگاه خوبی را به دست خواهید آورد. من در یکی از اقامت‌های اخیر خود تجربه­ی خوبی را در مورد اجاره­ی دوچرخه کسب کردم که اقامت در آن هتل را ارزشمند می‌کرد. ما هر روز با دوچرخه‌های فوق‌العاده‌ای که در اختیارمان قرار داده می‌شد، فضای اطراف را می‌گشتیم و چیزهای زیادی را می‌دیدیم که اگر دوچرخه نبود قطعاً میسر نمی‌شد و البته از شر هزینه­های حمل‌ونقل نیز رها شده بودیم و نیاز به اجاره‌ی خودرو نیز نداشتیم.

 

3- حتماً بررسی کنید که آیا هتل استقبال فرودگاهی دارد یا نه!

من خودم از طرفداران پر و پا قرص سفر با وسایل نقلیه عمومی هستم زیرا به شما امکان این را می‌دهد که بهتر شهر را ببینید؛ اما هرگز ترجیح نمی‌دهم از فرودگاه تا هتل را نیز با وسایل نقلیه عمومی بروم. شروع و به‌خصوص پایان هر سفر با کیف‌های سنگین و سیستم حمل‌ونقل نامناسب جهت حمل بار، همراه است که این می‌تواند تجربه شما از سفر را با ناخوشی همراه کند. از سویی دیگر استفاده از تاکسی‌ها نیز معمولاً گران تمام خواهد شد زیرا برخی از فرودگاه­ها تا مرکز شهر فاصله­ی زیادی دارند. پس حتماً در هنگام مقایسه قیمت هتل‌ها با یکدیگر هزینه‌های رسیدن به هتل و یا استقبال‌های فرودگاهی آن‌ها را حتماً بررسی کنید.

 

4- خالی بودن پارکینگ و هزینه‌های آن را نیز بررسی کنید!

اگر شما با خودروی شخصی مسافرت کرده‌اید، هم هزینه­ی پارکینگ و هم خالی بودن جای پارک در هتل را بررسی کنید. حتی اگر هتلی چای پارک داشته باشد اما هزینه­های آن زیاد باشد ممکن است ارزشش را نداشته باشد که بخواهید هر روز مبلغی را صرف آن کنید. در دو هتل اخری که اقامت داشتم هزینه 31 و 36 دلاری به ازای هر روز برای پارکینگ دریافت می‌شد که این مبلغ در سایر هتل‌ها نیز بین 10 تا 35 دلار امری متداول است. اگر هتلی که انتخاب می‌کنید پارکینگ اختصاصی نداشته باشد، آنگاه مجبورید هزینه بیشتری را برای استفاده از اماکن خصوصی دیگر بپردازید یا اینکه همواره نگران تخریب یا سرقت از خودروی پارک شده در کنار خیابان باشید. البته پیدا کردن جای پارک هم که نیاز به اشاره نداشت!

رزرو هتل

5– هزینه ­های مربوط به صبحانه را فراموش نکنید

هزینه­ی اقامت یک‌شبه در هتلی صبحانه مختصر و یا حتی کاملی به شما می‌دهد با هتلی که به شما اجازه می‌دهد از هر نوع صبحانه­، به هر میزان که می‌خواهید میل کنید، از زمین تا اسمان است. شما می‌توانید اطلاعات این‌چنینی را در وب‌سایت هتل و یا با تماس با دفتر هتل به دست آورید. از آنجا که بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند که در هتل صبحانه را میل کنند بنابراین سؤال اساسی این است که صبحانه چه خواهد بود و این برروی هزینه سفر نیز تأثیرگذار است. البته که اگر هتل شما صبحانه­ای را در نظر نگرفته باشد شما می‌بایست به دنبال نزدیک‌ترین کافه­ی اطراف باشید.

 

6- دسترسی به اینترنت رایگان را بی‌خیال نشوید!

جدای از استقبال فرودگاهی، پارکینگ و صبحانه، دسترسی به اینترنت نیز گاهی ضروری به نظر می‌رسد. شما باید بخشی از مقایسه­ی بین هتل‌ها را به این موضوع اختصاص دهید. هتلی که هزینه­ی اقامتی معادل 10 دلار برای هر شب را بگیرد اما 20 دلار را برای اینترنت از شما بگیرد آیا ارزشش را دارد؟

این از آن موردهای حساس است پس حتماً آن را به خاطر بسپارید. در برخی از هتل‌ها دسترسی به اینترنت برای مشتریان قدیمی رایگان است اما برای مهمانان جدید، این‌طور نیست.

علاوه بر این‌ها، برخی از هتل‌ها نیز هستند که برای هر دستگاه متصل به اینترنت، هزینه­ی جداگانه­ای می‌گیرند یا اینکه تنها امکان دسترسی به دو دستگاه را به شما می‌دهند. اگر شما اتاقی را به‌صورت چندنفره رزرو کرده‌اید، این موضوع ممکن است تبدیل به معضلی بزرگ شود زیرا بیشتر افراد حداقل به دو دستگاه متصل می‌شوند، یکی موبایل و یکی لب تابشان و این موضوع نیاز به بررسی و دقت مضاعف دارد.

 

7- اگر از اعضای ویژه هستید! هرگز در جای دیگری رزرو نکنید.

این مورد خاص برای کسانی است که عضو وفادار یک هتل هستند و به حسابشان تخفیف داده می‌شود. در این صورت اگر بخواهید هتل دیگری را رزرو کنید هیچ تخفیفی شامل شما نخواهد شد. این مورد شامل وب‌سایت‌های رزرو نیز می‌شود و ممکن است برای رزرو کنفرانس‌ها نیز بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

 

8- فراموش نکنید که برای برنامه ­های تخفیفی آتی نیز ثبت‌نام کنید!

گاهی ثبت‌نام در برنامه‌های تشویقی هتل رایگان بوده و گاهی این تخفیف خیلی سریع‌تر از آنچه فکرش را بکنید، شامل شما می‌شود. این موضوع شامل اینترنت، نیز می‌شود اما بیشتر اوقات تخفیف‌های ریز دیگری را نیز شامل می‌شود که ممکن است به چشم هم نیاید مثل‌اینکه در صورت مشتری بودن، متصدی اتاق بهترش را با همان هزینه، به شما پیشنهاد خواهد داد.

9- هرگز از گرفتن تخفیف هراس نداشته باشید

یکی از ساده‌ترین اما بهترین تاکتیک‌ها برای کاهش هزینه، این است که درخواست تخفیف کنید. من معمولاً خودم از این جمله استفاده می‌کنم «آیا امکانش هست که قیمت کمتری را به من پیشنهاد دهید؟» و بعد معمولاً هتلدار از من سؤال می‌کند که آیا عضو شرکت یا موسسه خاصی هستید یا اینکه برنامه مشتریان وفادار ما را مورد استفاده قرار می‌دهید و من آن را تائید کرده و تخفیف می‌گیرم.

 

10- از تماس مستقیم با هتل هراس نداشته باشید!

اگر طرف حساب شما هتلی است که هیچ اتاق خالی را ندارد و یا قیمت آن بسیار بالاست و یا اتاق خالی آن با نیازهای شما مطابقت ندارد و مثلاً شما اتاق با مکان نگهداری حیوانات خانگی نیاز دارید اما این اتاق خالی نیست، آنگاه حتماً مستقیماً با هتل تماس بگیرید. متصدی هتل معمولاً اطلاعات کنسلی­ها، و وجود اتاق­های بیشتر را دارد که ممکن است در سایت‌های رزرو به آن اشاره نشده باشد. حتی زمانی که سؤال ساده‌ای دارید و مثلاً می‌خواهید بپرسید که «هزینه استفاده از اینترنت چقدر است؟» یا «آیا صبحانه رایگان است؟» در این صورت یک تماس ساده مشکل شما را حل خواهد کرد.

 

11- سؤال کردن را فراموش نکنید

رزرو هتل

اگر شما بدانید که سؤال کردن مؤدبانه چقدر به شما کمک خواهد کرد، هرگز از آن غافل نخواهید شد. بسیاری از متصدی‌های هتل می‌توانند وسایل نظافتی رایگان را به شما داده و یا پیشنهادهای رزرو خوب برای آینده و حتی هتل‌های خوب اطراف را به شما معرفی کنند یا برای شما تاکسی گرفته و مسیر رفت و آمد با حمل‌ونقل عمومی را به شما شرح دهند.

علاوه بر این‌ها ممکن است شما اتاقی را در سمت دیگری از هتل بخواهید یا بخواهید مثلاً اتاقی در طبقات بالاتر به شما داده شود که از خیابان به دور باشد و یا اگر دچار معلولیت هستید، اتاقی در کنار اسانسور به شما داده شود. این‌ها را به‌سادگی سؤال کرده و از آن‌ها بهره‌مند شوید.

اگر نکته­ ی مهم دیگری در رابطه با رزرو هتل به ذهن شما می‌رسد، حتماً با در میان بگذارید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان