موافقت شورای عالی هلال احمر با استعفای پیوندی/ آغاز ثبت نام نامزد‌ها از امروز

بعد از گذشت چند روز از استعفای پیوندی از ریاست جمعیت هلال احمر، سرانجام شورای عالی این جمعیت با استعفای پیوندی موافقت کرد.

موافقت شورای عالی هلال احمر با استعفای پیوندی/ آغاز ثبت نام نامزد‌ها از امروز

موافقت شورای عالی هلال احمر با استعفای پیوندی/ آغاز ثبت نام نامزد‌ها از امروزبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  شورای عالی جمعیت هلال احمر سرانجام با استعفای عی اصغر پیوندی، رئیس این جمعیت موافقت کرد تا روند انتخاب جانشین وی از امروز آغاز شود.

گرچه پیوندی استعفای خود را خطاب به رئیس جمهور نوشته بود، اما مطابق اساسنامه جمعیت هلال احمر و قوانین موجود، این شورای عالی جمعیت هلال احمر بود که باید در این خصوص اعلام نظر می‌کرد.

اعضای شورای عالی جمعیت هلال احمر نیز در آخرین جلسه خود با اکثریت آرا موافقت خود با استعفای پیوندی را اعلام کردند.

بر این اساس ثبت نام از نامزد‌های ریاست جمعیت هلال احمر نیز از امروز آغاز شده و داوطلبان تا ظهر شنبه فرصت دارند در انتخابات ثبت نام کنند.

جلسه بعدی شورای عالی جمعیت هلال احمر عصر روز شنبه برگزار و بعد از رای گیری میان اعضا، 2 داوطلبی که بیشترین رای را کسب کردند برای انتخاب نهایی به رئیس جمهور معرفی می‌شوند.

براساس قوانین رئیس جمهور از میان این 2 نامزد، یکی را به دلخواه انتخاب و حکم ریاست جمعیت هلال احمر برای نامزد منتخب امضا می‌شود.

در این مرحله تعداد آرا و اینکه چه کسی رای بیشتری دارد اهمیتی ندارد کما اینکه در دوره گذشته پیوندی رای کمتری نسبت به گزینه دیگر داشت، اما در نهایت او به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر انتخاب شد.

اما پیگیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان نشان می‌دهد که تاکنون (ظهر سه شنبه) هنوز کسی نامزدی خود برای ریاست هلال احمر را به صورت رسمی اعلام نکرده است.

تجربه انتخابات دوره‌های پیشین نشان می‌دهد که بیشتر داوطلبان در روز پایانی اقدام به ثبت نام می‌کنند.

علی اصغر پیوندی رئیس مستعفی جمعیت هلال احمر نیز هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد. او بعد از آنکه قصد خروج از کشور را کرده بود، توسط نیرو‌های اطلاعات سپاه بازداشت شد.

پیوندی قبل از بازداشت، یکبار دیگر نیز بازداشت شده و با قید وثیقه آزاد بود.

گفته می‌شود پرونده پیوندی مرتبط با پرونده تخلفات مالی در حوزه دارویی و بازداشت رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر است.

به گفته یک مقام آگاه در دادستانی تهران، پیوندی در دادسرای جرائم اقتصادی نیز دارای پرونده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان