شوکه شدن پورشه و آئودی با دیدن تسلا مدل ۳ مهندسی معکوس شده

چند ماه پیش یک جفت تسلا مدل ۳ در حال فرستاده شدن به آلمان رؤیت شدند. حدس زده می‌شد این خودروها توسط یک خودروساز طراز اول آلمانی و تنها برای یک هدف که همان مهندسی معکوس می‌باشد خریداری شده‌اند که البته این موضوعی معمول در صنعت خودرو می‌باشد. به نظر می‌رسد همین حدس‌ها درست بوده و خریداران دو تسلا مدل ۳ موردبحث برندهای پورشه و آئودی بوده‌اند.

شوکه شدن پورشه و آئودی با دیدن تسلا مدل 3 مهندسی معکوس شده

چند ماه پیش یک جفت تسلا مدل 3 در حال فرستاده شدن به آلمان رؤیت شدند. حدس زده می‌شد این خودروها توسط یک خودروساز طراز اول آلمانی و تنها برای یک هدف که همان مهندسی معکوس می‌باشد خریداری شده‌اند که البته این موضوعی معمول در صنعت خودرو می‌باشد. به نظر می‌رسد همین حدس‌ها درست بوده و خریداران دو تسلا مدل 3 موردبحث برندهای پورشه و آئودی بوده‌اند.


بنا به گزارش Electrek، این دو برند لوکس آلمانی در حال همکاری باهم برای توسعه نسل بعدی پلتفرم الکتریکی، ورای مدل‌های جدید تایکان و e-tron GT هستند؛ اما اول اینکه آن‌ها باید با تسلا مدل 3 آشنا می‌شدند. مهندسان به زودی فهمیدند که مشکلی دارند. در این خبر آمده است:

مهندسان پورشه و آئودی باید پلتفرم پریمیوم الکتریکی PPE خود را تغییر دهند زیرا تسلا مدل 3 بهتر از آن چیزی است که فکر می‌کردند.


این پلتفرم در واقع چراغ سبز تولید را دو سال پیش دریافت کرده و هدف دو شرکت تولید آن در سال 2020 یا 2021 بوده است. پلتفرم مدل 3 نه تنها از نظر فنی فوق‌العاده بوده بلکه هزینه‌های تولید کمتری هم دارد. در این اخبار ادعا شده هزینه تولید اولین نسخه از پلتفرم پورشه و آئودی، 3 هزار یورو گران‌تر خواهد بود. البته پورشه ادعا می‌کند این هزینه را می‌تواند هضم کند اما ارباب حلقه‌ها چنین توانایی‌ای ندارد.


تنها راه‌حل مدنظر پیدا کردن راه‌های کم‌هزینه‌تر و درعین‌حال دست‌یابی به مزیت تکنولوژیک نسبت به رقیب آمریکایی خود می‌باشد. باتری مهم‌ترین فاکتور هزینه‌ای بوده و تسلا از این نظر جزو برترین های صنعت خودرو می‌باشد.


فعلاً ژرمن‌ها نمی‌توانند با تسلا رقابت کنند و برای این کار زمان بیشتری لازم است. به احتمال زیاد پورشه و آئودی ساخت پلتفرم PPE را به تأخیر می‌اندازند تا هزینه‌ها را کمتر کرده و آن را رقابتی‌تر نمایند. واقعاً غیر از این هم چاره‌ای نیست زیرا گفته می‌شود برنامه‌ی آئودی e-tron به خوبی پیش نرفته است. در خبرها آمده است:

e-tron به عنوان اولین خودروی الکتریکی آئودی نه تنها دیر از راه رسیده بلکه به اهداف مدنظر هم دست نیافته و هزینه‌های توسعه‌ای آن بیش از 2 میلیارد یورو بوده که بسیار بالاست. حدود 600 هزار دستگاه خودروی در نظر گرفته شده برای فروش هم‌اکنون به مثابه یک توهم است.


برای مثال قرار بود شاسی‌بلند e-tron سال پیش به دست مشتریان نگران برسد اما مشکلات نرم‌افزاری گوناگون باعث ایجاد تأخیر شد. اگرچه تسلا خودروسازی بی‌نقص نیست اما هنوز هم از نظر تکنولوژی الکتریکی سنگ محک اکثر خودروسازان محسوب می‌شود.

منبع: carbuzz

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان