کسری بودجه عربستان ۲.۵ برابر شد

دولت عربستان از لایحه جدید بودجه خود با تاکید بر خصوصی سازی رونمایی کرد.

کسری بودجه عربستان 2.5 برابر شد

به گزارش ایسنا به نقل از عرب نیوز، ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی در جریان نشست اعضای کابینه این کشور اعلام کرد که طبق لایحه بودجه سال آینده، مخارج این کشور 1.02 تریلیون ریال سعودی ( 272 میلیارد دلار) خواهد بود که با توجه به درآمد 833 میلیارد ریالی دولت، کسری بودجه 187 میلیارد ریالی در انتظار این کشور خواهد بود که معادل 6.4 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود. این رقم تقریبا 2.5 برابر کسری بودجه امسال این کشور است.

ملک سلمان هم چنین اعلام کرد که عربستان به اصلاحات ساختاری، تنوع بخشی به منابع درآمدی و بهینه سازی منابع در کنار تقویت بخش خصوصی ادامه خواهد داد تا نسبت به کارایی و شفافیت مخارج دولتی و روند توسعه کمک شود.

محمد الجعدان، وزیر دارایی عربستان نیز با تاکید بر روی توسعه بخش خصوصی گفت که فعلا نیازی به افزایش مالیات ها وجود ندارد. وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر ریاض حاضر شده بود گفت: خصوصی‌سازی اولویت اصلی دولت باقی خواهد ماند چرا که توانمندی بخش خصوصی برای تحقق اهداف تعیین شده در افق 2030 این کشور ضروری است.

عربستان هم‌چنین در نظر دارد  تا سرمایه خارجی بیشتری را جلب کند. پیش‌تر عربستان بخشی از سهام شرکت‌آرامکو را در بازار سهام برای نخستین بار عرضه کرده بود. این اقدام در راستای تلاش ریاض برای کاهش وابستگی اقتصاد خود به منابع نفتی ارزیابی می شود.

دولت عربستان هم ‌چنین با هدف کاهش نرخ بیکاری خود، بیشترین بودجه را به بخش آموزش اختصاص داده است که 193 میلیارد ریال سعودی خواهد بود.  انتظار میرود نرخ بیکاری عربستان تا پایان امسال به 12.3 درصد کاهش یابد که هنوز یکی از بالاترین نرخ های بیکاری در بین کشورهای منطقه محسوب می‌شود.


 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان