کدام وزیر روحانی رکورددار استیضاح است؟/توصیه‌های مهم پزشکیان به دولتی‌ها/پای زنگنه و کارت سوخت به جلسه اصلاح‌طلبان باز شد

براساس آنچه در متن و حاشیه امروز مجلس گذشت، زنگنه به اصلاح طلبان مجلس درباره کارت سوخت توضیحاتی ارائه کرد و عضو هیات رئیسه هم آمار استیضاح وزرای دولت روحانی را به رسانه ها اعلام کرد.

کدام وزیر روحانی رکورددار استیضاح است؟/توصیه‌های مهم پزشکیان به دولتی‌ها/پای زنگنه و کارت سوخت به جلسه اصلاح‌طلبان باز شد

به گزارش خبرآنلاین، صحن و لابی امروز مجلس شورای اسلامی با اخبار و حواشی همراه بود. یک عضو هیات رئیسه مجلس آمار استیضاح ها را علنی کرد و نایب رئیس مجلس هم

وزیر کشور رکورددار استیضاح

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح آمار استیضاح‌های انجام شده در مجلس دهم اظهار داشت: تعدادی از وزرای دولت دوازدهم در مجلس دهم استیضاح شده‌اند. وزیر آموزش و پرورش 4 بار، وزیر اقتصاد 3 بار، وزیر نیرو 4 بار، وزیر راه و شهرسازی 3 بار، وزیر علوم و تحقیقات 3 بار و وزیر کار و رفاه اجتماعی 4 بار در مجلس دهم استیضاح شده‌اند. 

وی با بیان اینکه وزیر کشور6 بار، جهاد کشاورزی 4 بار، وزیر نفت 2 بار و وزیر صنعت 2 بار تاکنون در مجلس دهم استیضاح شده‌اند، گفت: بر این اساس وزیر ورزش 2 بار و وزیر امورخارجه نیز یک بار استیضاح شده‌اند. 

وی ادامه داد: در مجموع و به طورکلی 38 مورد تقاضای استیضاح در مورد مجلس دهم داشته‌ایم که بر این اساس، وزرای ارتباطات،‌ اطلاعات،‌ دادگستری، ارشاد، بهداشت و درمان و دفاع مورد استیضاح قرار نگرفتند.  از تعداد استیضاح‌های عنوان شده 2 مورد عدم رأی اعتماد برای آقای کرباسیان وزیر سابق اقتصاد و 4 مورد برای ربیعی وزیر اسبق کار وجود داشته است. 

همچنین برای عباس آخوندی نیز 2 مورد رأی عدم اعتماد وجود داشته است. در مجلس دهم 4 مورد استعفای وزرا داشتیم که به این ترتیب آقایان بطحایی، آخوندی، حجتی و شریعتمداری استعفا دادند. 

وی در خاتمه اعلام کرد: استیضاح‌هایی که در حال حاضر در دستورکار مجلس دهم است، برای وزرای نفت، کشور و آموزش و پرورش مدنظر است که در حال حاضر طرح استیضاح آنها در کمیسیون‌های مربوطه بررسی می‌شود. 

پزشکیان: در موضوع هسته ای و موشکی، حرفمان را در دنیا به کرسی نشاندیم

همچنین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان شد.

مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز مجلس پس از گزارش مسوولان مربوطه درباره وضعیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: نکته مهم این است که نیروهای علمی و دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرند. در این جلسه مسائلی در رابطه با مشکلات این شرکت‌ها مطرح شد از جمله در حوزه تامین اجتماعی، فضای کسب و کار، مالیات، گمرک و مجوزها اما مگر غیر از دولت این موضوع به جای دیگری ربط دارد؟ چرا باید کاری کنیم فضای کسب و کار مشکل پیدا کند؟ دولت می‌تواند لایحه فوریتی در این باره به مجلس بیاورد و مشکلات را حل کند.

وی ادامه داد: رئیس دولت و معاون وزیر می‌گویند وضعیت کسب و کار بد است و ما رتبه صد و چندمی در فضای کسب و کار داریم چه کسی باید این وضع را اصلاح کند؟ ما در دو موضوع هسته‌ای و موشک‌ها نگاه ویژه و تعهد سیاسی داشتیم و با قدرت حرفمان را در دنیا به کرسی نشاندیم و امروز می‌دانید قادریم کارمان را انجام دهیم. مسوولان ارشد ممکلت باید پذیرند با دانشمندان و جوانان می‌شود ممکلت را درست کرد اگر پیشنهادی برای حل مشکلات دارند می‌توانند آن را به مجلس بیاورند ما هم با تمام قدرت آماده همکاری هستیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد: اگر قرار است مقابل آمریکا و تحریم‌ها بایستیم راهی جز این نیست که به مغزها و استعدادها باور داشته باشیم. اگر آنها را باور کنیم و پشت سرشان بایستیم آمریکا، اروپا وهیچ قدرتی نمی‌تواند ما را زمین گیر کنند بلکه از بحران هم نجات پیدا می‌کنیم؛ زیرا راه نجات ممکلت علم و دانش است و نمایندگان نیز با قدرت پشتیبان این امر هستند.

توضیحات "زنگنه" درباره صدور کارت سوخت در فراکسیون امید مجلس
همچنین سخنگوی فراکسیون امید جزئیات نشست مشترک این فراکسیون با بیژن زنگنه وزیر نفت را تشریح کرد.

بنا به گزارش تسنیم فاطمه سعیدی سخنگوی فراکسیون امید، زنگنه در این جلسه گزارشی درباره سهمیه‌بندی بنزین، کارت سوخت، افزایش قیمت بنزین و همچنین تحریم‌ها و فروش نفت  به اعضای فراکسیون امید ارائه کرد.

سخنگوی فراکسیون امید اظهار داشت: وزیر نفت در جلسه مشترک با اعضای فراکسیون امید توضیح داد که کارت سوخت هرگز حذف نشده است و در دولت یازدهم و دوازدهم که برخی مدعی حذف کارت سوخت هستند بیش از 16میلیون و 700هزار کارت سوخت صادر شده است.

به گفته سعیدی پیش از توضیحات آقای زنگنه، جلال میرزایی نماینده ایلام و رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید نیز گزارشی از روند استیضاح وزیر نفت در کمیسیون انرژی به اعضای فراکسیون ارائه کرد.

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان