رییس پلیس راه استان:

نقاط حادثه‌خیز جاده‌های سمنان فاقد دوربین ثبت تخلف است

سمنان- ایرنا- رییس پلیس راه استان سمنان گفت: ۲۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان سمنان به دلیل مشکلات زیرساختی فاقد دوربین ثبت تخلف است.

نقاط حادثه‌خیز جاده‌های سمنان فاقد دوربین ثبت تخلف است

سرهنگ تقی کبیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش قابل توجهی از سوانح رانندگی در جاده‌های استان در نقاط حادثه‌خیز اتفاق می‌افتد که با کنترل سرعت و رفع مشکلات زیرساختی می‌توان ترددهای ایمن در سمنان داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه عامل انسانی رکن مهم در سوانح رانندگی است اما در کنار آن رفع مشکلات زیرساختی در بخش راه و تجهیز محورهای استان به فناوری‌های نوین می‌تواند در کاهش فوتی و مجروح حوادث رانندگی تاثیرگذار باشد.

رییس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: برخی ازمحورها مانند سمنان-فیروزکوه، سمنان-کیاسر و محورهای کوهستانی شرق استان نیازمند اجرای طرح راه فرار است که مسوولان مربوط باتوجه به سردی هوا و لغزنده بودن جاده‌ها برای بازسازی جاده های مذکور اقدام کنند.

کبیری اضافه کرد: نصب چشم‌اندازهای مصنوعی برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی رانندگان وسال نقلیه در جاده‌های کویری سمنان ضرورت دارد که باید با تخصیص اعتبارهای ملی برای ایمن‌سازی جاده‌های استان اقدام کرد.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، رفع مشکلات زیرساختی در بخش راه و نظارت مستمر پلیس سه رکن اساسی برای کاهش سوانح رانندگی در جاده های استان است.

رییس پلیس راه استان سمنان گفت: سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان به عنوان یک چالش جدی مطرح است که باید مسوولان امر با تخصیص و تزریق به موقع اعتبارها برای رفع این چالش مهم اقدام کنند.

660 کیلومتر از مسیر اصلی 860 کیلومتری تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده که سالانه دست کم 20 میلیون زائران رضوی از این محور تردد می‌کنند.

یک‌هزار و 405 نفر در پنج سال گذشته به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند و در این مدت 23 هزار و 683 مورد تصادف رخ داد که هشت هزار و 928 مورد از آن جرحی و بقیه تصادف خسارتی بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان