ستاد نمازجمعه بندرریگ خلا نبود نهادهای فرهنگی را جبران کرد

گناوه - ایرنا - ستاد نماز جمعه بندرریگ از بدو فعالیت تاکنون خلا نبود نهادها و دستگاه‌های فرهنگی را با اجرای برنامه‌های مدون و هدفمند جبران کرده‌است.

ستاد نمازجمعه بندرریگ خلا نبود نهادهای فرهنگی را جبران کرد

امام جمعه بندرریگ روز سه‌شنبه در جلسه ستاد اقامه نمازجمعه به‌مناسبت گرامیداشت سالروز اقامه اولین نمازجمعه در این بندر گفت: نبود ادارات فرهنگی نظیر تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امورخیریه باعث شده تا بار برنامه‌های آنان بر دوش ستادنمازجمعه گذاشته شود.

حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی اظهارداشت: ستاد نمازجمعه آنچه را که در توان داشته در نبود این ادارات بکار برده‌است  و در ادامه نیز همین راه را ادامه خواهد داد اما ضرورت دارد که این نهادها در این بندر استقرار یابند.

وی با بیان اینکه نمازجمعه یکی از برکت‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است، گفت: در 9 سالی که از زمان اقامه نمازجمعه در این بندر می‌گذرد، این قرارگاه فرهنگی زبان گویای مردم بوده و دستاوردهای زیادی داشته‌است و در رفع بسیاری از مشکلات این بخش مثمرثمر واقع شده‌است.

امام جمعه بندرریگ گفت: نمازجمعه یکی از آیین‌هایی است که عامل وحدت، عزت، عظمت و اقتدار اسلام، دعوت به ذکر خدا و دفاع از آرمان‌های خون شهدا و بیان منویات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب می‌شود.

وی بیان کرد: در نمازجمعه علاوه بر مسایل و مشکلات مردم، محل بیان کارنامه مسئولان دستگاه‌های اجرایی  است.

عنایت منش به مسایل و مشکلات مردم این بخش اشاره کرد و گفت: تامین نفت سفید، بنزین قایق و شناورهای صیادی، نظارت بر بازار  از مهم ترین دغدغه مردم این بخش است که باید مسئولان مربوطه برای برطرف کردن آنها همت و تلاش مضاعف کنند.

امام جمعه بندرریگ خواستار تخصیص اعتبار فرهنگی به این بخش در نبود ادارات مرتبط شد.

بخشدارریگ با بیان اینکه توجه و اهتمام به مسایل فرهنگی از اولویت‌های کاری مجموعه دولت در این بخش است، گفت:  در این ارتباط ستاد و امام جمعه در نبود ادارات مرتبط به نحو شایسته  نقش‌آفرینی کرده‌است.

محمدحسن بازویی افزود: مسایل و مشکلات مردم در این نشست همواره مدنظر بوده و در این ارتباط پیگیری و رایزنی‌های متعددی شده‌است.

فرماندار گناوه گفت: بندرریگ از بنادر قدیمی و تاریخی کشور و مردم آن متدین و نجیب و برای مسایل مذهبی اهمیت خاصی قائلند.

غلامرضا مهرجو افزود: استقرار نهاد نمازجمعه در بخش ریگ از  برکات انقلاب اسلامی  و منشا خدمات ارزشمندی است.

وی اظهارداشت: ستاد نمازجمعه نهادی است که بودجه آن وابسته به دولت  نیست و بصورت خودجوش و از منابع مردمی و خیران است که با بهره‌وری بالا رسالت سنگینی را در جامعه عهده‌دار است.

وی بیان کرد: برنامه‌های مذهبی در این بندر که بصورت خودجوش و مردمی که از نیاکان آنان برجای مانده اجرا  ی‌شود.

فرماندار گناوه گفت: باتوجه به اینکه استکبار جهانی در کنار  آماج فشار حداکثری،  راهبرد شکاف بین مردم و حاکمیت را دنبال می کند ، ایستادگی و مقاومت و همدلی و انسجام نقشه‌های آنان را خنثی و ناکام خواهد کرد.

وی اظهارداشت: مجموعه دولت در این شهرستان آمادگی دارد در عین مسایل و مشکلات گریبانگیر کشور که ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا است خدمات شایسته  به مردم ارایه کند که در این راستا گام‌های مثمرثمری برداشته است.

در این نشست فعالیت و عملکرد ستاد نمازجمعه و معاونت خواهران توسط مسئولان آن بیان شد.

بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد که اولین نمازجمعه در این بندر  19 آذر 1389 به امامت حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش اقامه شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان