ثبت ۵۰ گزارش مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۵۰ گزارش مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم در سامانه سجام این استان ثبت شده که توسط مراجع و با هماهنگی دادستان‌های شهرستان‌های استان مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته‌است.

ثبت 50 گزارش مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم در آذربایجان‌غربی

مرتضی حاتمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عضویت 2 هزار نفر از اقشار مختلف مردم این استان در سامانه الکترونیکی سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی)، ادامه داد: این سامانه با هدف ساماندهی و آموزش افراد در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه راه‌اندازی شد.

وی با تاکید بر همکاری بیشتر و همه‌جانبه مردم در این زمینه، ادامه داد: تخلف‌های ثبت شده در این سامانه بیشتر در خصوص منابع طبیعی بوده و توسط علاقه‌مندان و فعالان محیط‌زیست درج شده‌است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: افرادی که اسنادی در خصوص فسادهای اداری یا هرگونه مساله منجر به فساد در جامعه دارند، در سامانه سجام بارگذاری کنند تا این امور در اسرع وقت توسط دستگاه قضایی پیگیری شود.

حاتمی گفت: منابع‌طبیعی و زیست‌محیطی، مسائل اقتصادی، مواد مخدر، فضای مجازی، مشروبات الکلی، احقاق حقوق عامه، فساد اداری - مالی، آسیب‌های حوزه کارگری و مسائل انتخاباتی بخش‌های مورد توجه سامانه سجام است.

وی بیان کرد: این سامانه به زودی به آدرس جدید خود  به نشانی sajam.scpd.ir منتقل می‌شود و متقاضیان می‌توانند پس از بارگذاری آن، اطلاعات و گزارش‌های خود را ثبت کنند.

برای فعالیت در این سامانه باید ابتدا به عضویت آن درآمد و پس از طی مراحل گزینش و ساماندهی هسته‌های مردمی در قالب هسته‌های تخصصی و عادی می‌توان اخبار مربوط به آسیب‌های اجتماعی را گزارش کرد.

سامانه سجام مخفف «سامانه جامع اطلاعات مردمی»بوده و هدف از آن نظارت مردم بر کار مردم و مسوولان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان