۹ شعبه در دادسراهای قزوین به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کنند

قزوین – ایرنا - رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ۹ شعبه در دادسراهای استان به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کنند و شعب رسیدگی کننده به این پرونده‌ها هم در دادگاه‌های قزوین تا ۲ روز آینده تعیین خواهند شد.

9 شعبه در دادسراهای قزوین به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کنند

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز سه شنبه در بازدید از ستاد انتخاباتی شهرستان قزوین، گفت: ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بوئین زهرا، تاکستان، آوج، الوند، آبیک و قزوین تشکیل شده و روزانه تخلفات انتخاباتی را رصد می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از تخلفات در فضای مجازی، مدیران کانال‌های فعال شناسایی شده و در آینده نزدیک جلساتی برای آنها برگزار خواهد شد تا مفاهیمی که درباره انتخابات منتشر می‌کنند، منطبق با قانون باشد.
قدرتی افزود: کارگروه فضای مجازی در دادستانی استان، وظیفه شناسایی و رصد فعالیت‌های انتخاباتی را در فضای مجازی بر عهده دارد و اگر گزارشی از فعالیت غیرقانونی انتخاباتی دریافت کنیم قطعاً با آنها برخورد می‌کنیم.
رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اهمیت سلامت انتخابات و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی گفت: شماره تلفن 09392658006 به صورت شبانه روزی برای دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی در استان قزوین فعال است و به محض دریافت گزارش ضمن تذکر به کاندیدا، موضوع در محاکم دادگستری پیگیری خواهد شد.
حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه بازنشر مطالب غیرواقعی از کانال‌های غیرمجاز، منع قانونی دارد، تصریح کرد: بر اساس قانون، به تخلفات انتخاباتی با قید فوریت رسیدگی می‌شود و در زمان بررسی صلاحیت‌ها هم موضوع تخلفات انتخاباتی کاندیداها بررسی خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: تبلیغات زودهنگام از سوی کاندیداها یا طرفداران آنها ثبت و به ستاد پیشگیری از وقوع جرم و هیات نظارت اعلام می‌شود که این گزارش‌ها بر روند تأیید صلاحیت کاندیداها نیز اثرگذار است.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مفهوم نظارت استصوابی از سوی شورای نگهبان در انتخابات گفت: در همه جای دنیا نهادی مانند شورای نگهبان، وظیفه صیانت از انتخابات را بر عهده دارد و این امر در کشور ما با حضور حقوقدانان عضو شورای نگهبان با جدیت پیگیری می‌شود.
حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید تلاش کنند تا تنور انتخابات گرم شود و افراد اصلح به نهاد قانونگذاری کشور راه پیدا کنند.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان