مولدسازی دارایی‌های دولت؛ افزایش ۴ برابری در لایحه بودجه ۹۹

درحالی پیشنهاد مولد سازی داراییهای دولت از ۲ هزار میلیارد تومان به ۸ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافته که مشخص نیست در سال جاری چه میزان از این هدف محقق شده است.

مولدسازی دارایی‌های دولت؛ افزایش 4 برابری در لایحه بودجه 99

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس پیشنهاد دولت در تبصره 12 لایحه بودجه، به وزارت اقتصاد اجازه داده می‌شود با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به  مکان محور نمودن اطلاعات اموال غیرمنقول دولتی اقدام و نسبت به مولدسازی دارایی‌های دولت تا سقف هشت هزار میلیارد تومان با استفاده از ابزار صکوک اجاره اموال غیر منقول مازاد بر نیازهای دستگاه‌های اجرایی به استثنای اموال و موارد مندرج در اصل 83 قانون اساسی کشور، به صورت کلی یا جزئی (بخشی از ساختمانه، فضاها و اراضی)  بدون رعایت تشریفات مربوط به تصویب هیئت وزیران مندرج در ماده 115 قانون محاسبات عمومی کشور با تشخیص و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی اقدام و وجوه حاصل را به ردیف درآمدی 210220 واریز کند.

گفتنی است، در لایحه بودجه سال قبل در تبصره 12 به مولدسازی داراییهای دولت تا سقف 2 هزار میلیارد تومان پرداخته شده بود.

 

بودجه ایران , نکته جالب توجه اینکه معاون سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به پیگیری خبرنگار تسنیم، در خصوص اعداد و ارقام بودجه‌های 98 و 99 درباره مولدسازی دارایها گفت: مولدسازی داراییها یکی از محورهای مهم اصلاح ساختار بودجه بوده که مورد توجه سران قوا نیز می‌باشد که اجازه‌ای نیز در این مورد داده شد. همچنین در پیش جلسات سران قوا با حضور نمایندگان و کارشناسان سه قوه این موضوع بررسی و ابلاغ شده است. نتیجه این مصوبات بایستی به گونه ای در ارقام بودجه‌ای منعکس شود که  رقمی نزدیک به  50 هزار میلیارد تومان برای مولدسازی داراییها در نظر گرفته شده است که وزارت اقتصاد نیز مسئول پیگیری آن است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان