روایت "راویان سنتور" در سنندج

جمعی از هنرمندان فعال سنتور نوازی ۲۴ آذرماه در سومین روایت خود، ردیف های مختلف سنتور را در پردیس سینمایی بهمن سنندج به اجراء می گذارند.

روایت "راویان سنتور" در سنندج

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، کژوان ضیاءالدینی مسئول واحد موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و از اعضای این گروه با اعلام این خبر اظهار داشت: با همکاری حوزه هنری کردستان و انجمن علمی دانشگاه کردستان با هدف توجه به موسیقی ایرانی با دعوت از گروه "راویان سنتور" ردیف های مختلف سنتور نوازی را به صورت تکنوازی یکشنبه 24 آذرماه در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج برای مخاطبین و علاقه مندان موسیقی ایرانی به اجراء در می آورند.

وی افزود: گروه تکنوازان «راویان سنتور» از همگرایی 8 نوازندۀ سنتور و با هدف فعالیت همسو در زمینۀ تکنوازی در پاییز 96 تاسیس شده است و در سال 97 در سالن عمارت روبرو اولین کنسرت و در تیرماه98 در فرهنگستان هنر دومین کنسرت خود را  به روی صحنه برده است.

ضیاءالدینی عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان افزود: در بخش اجرای صحنه ای که در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزاری می شود توسط هنرمندان "مرجان راغب"، "احمد رضا خواه"، "حمید رضا برزویی" و بنده هر کدام در مدت زمان 15 تا 20 دقیقه ردیف های مختلف سنتور نوازی به اجراء گذاشته می شود .

وی با دعوت از تمامی علاقه مندان جهت حضور در این کنسرت گفت: سایت اینترنتی پارس بلیت به آدرس  www.parsbelit.ir  مسئولیت فروش بلیت های این کنسرت تکنوازی را برعهده گرفته است .

این پژوهشگر عرصه موسیقی تصریح نمود: از ساعت 14 روز یکشنبه 24 آذر ماه در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر ومعماری دانشگاه کردستان نیز کنسرت پژوهشی با عنوان "بررسی چهارامکان مُدگردی در ساز سنتور" با سخنرانی مرجان راغب و کژوان ضیاءالدینی همراه با تکنوازی "مهدی رستم مظاهری"، "کوروش شاهانی"، یاسمین رحمتی" و" مهدی بسری" برگزار می گردد .

وی تصریح کرد: ورود تمامی علاقه مندان در این کنسرت پژوهشی که در دانشگاه برگزار می گردد آزاد می باشد.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در پایان تاکید کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته حمایت از تولید آثار موسیقایی هنرمندان استان و برگزاری برنامه های پژوهشی مختلف در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم در معرفی توانمندی های استان و ارتقای سطح دانش هنرمندان مؤثر واقع گردد .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان