هوای تهران فعلا سالم است

هوای تهران با شاخص ۸۶ در وضعیت سالم قرار دارد اما با افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران بر غلظت ذرات معلق افزوده شده و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

هوای تهران فعلا سالم است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کیفیت هوای شهر تهران با شاخص 86 در وضعیت سالم و در آستانه هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد. روز گذشته نیز تهران هوای سالمی داشت و مجموعا از ابتدای سال تاکنون 189 روز هوای سالم، 48 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، 2 روز هوای ناسالم برای همه گروه‌ها و تنها 25 روز هوای پاک در شهر حاکم بوده است.

همچنین نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در طی روز افزایش ناپایداری جوی و گاهی وزش باد از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، با این حال با افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران بر غلظت ذرات معلق افزوده شده و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود؛ اگرچه در ساعات پایانی سه‌شنبه با افزایش نسبی سرعت باد و پراکندگی آلاینده‌ها، بهبود نسبی کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

با تداوم این وضعیت جوی تا صبحگاه روز چهارشنبه (20 آذر 98) هم‌زمان با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود در پاره‌ای مناطق کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب قرار بگیرد. در طول روز با افزایش ابرناکی همراه با افزایش سرعت باد در برخی ساعات، پراکندگی آلاینده‌ها سبب می‌شود کیفیت هوا در شرایط مطلوب قرار بگیرد. بنابراین در شامگاه چهارشنبه احتمال می‌رود در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در وضعیت مطلوب قرار داشته باشد هرچند در مناطق پرتردد احتمال برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود.

در حال حاضر دمای هوا 7 درجه سانتی گراد است و پیش‌بینی می‌شود کمینه دما در روز آینده 3 درجه و بیشینه دما 9 درجه باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان