مثل دود در باد منتشر شد

رمان «مثل دود در باد» نوشته تامی اورنج با ترجمه فرناز کامیار منتشر شد.

مثل دود در باد منتشر شد

به گزارش ایسنا، این  رمان در 312 صفحه و با بهای 45 هزار تومان در نشر خزه عرضه شده است.

در معرفی  ناشر از «مثل دود در باد» آمده است: تامی اورنج در این رمان از  شادی‌ها و مصائب سرخپوستان شهرنشینی سخن می‌گوید که  انبوهی از زیبایی و معنویت عمیق و همین‌طور اعتیاد و خودکشی را به ارث برده‌اند.

«مثل دود در باد» با نام اصلی «آن‌جا آن‌جا» (There There) داستان بی‌رحمانه‌ای از چند نسل است که زخم خوردن و بهبود، خاطره و فراموشی، و زیبایی و ناامیدی تنیده‌شده با تاریخ سرخپوستان را به نمایش می‌گذارد.

این رمان به عنوان اولین کتاب نویسنده، به محض انتشار با  انبوهی از جوایز و موفقیت‌ها روبه‌رو شد: برنده‌ جوایز پن –همینگوی، انیسفیلد ولف بوک، حلقه‌ منتقدان کتاب ملی جان لئونارد و کتاب اول مجمع داستان، نامزد نهایی جایزه‌ پولیتزر در سال 2019، نامزد جوایز نشنال بوک، کتاب اول لس‌آنجلس تایمز، مدال اندرو کارنگی، آسپن وردز و ...، یکی از 10 کتاب برتر سال 2018 به انتخاب نیویورک تایمز و ... .

«مثل دود در باد» همچنین با واکنش‌های تحسین‌آمیز از سوی نویسندگان و منتقدان مواجه شده است؛ چنان‌که  مارگارت اتوود درباره آن گفته: «جست‌وجویی مهیج در عمق جامعه‌ بومی کالیفرنیا. یک زایش ادبی حیرت‌انگیز.»

همچنین  لوئیس اردریچ، نویسنده‌ سرشناس سرخپوست، درباره تامی اورنج و رمان او گفته است: «با این هنرمند عالی و بزرگ آشنا شوید که می‌توان گفت دورنمای داستان آمریکایی را بسط داده است. «مثل دود در باد» تصویری کمیک از غمی جانکاه است. تامی اورنج نویسنده‌ای است تازه‌کار با روحی بزرگ.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان