معرفی مک‌لارن ۶۲۰R، خودرویی مسابقه‌ای برای استفاده در جاده

مک‌لارن با معرفی مدل مسابقه‌ای ۶۲۰R، خانوادهٔ محصولات سری اسپرت خود را گسترش داده است. این خودرو اما اساساً نسخه‌ای جاده‌ای از مدل مسابقه‌ای ۵۷۰S GT۴ است که تنها ۳۵۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد

معرفی مک‌لارن 620R، خودرویی مسابقه‌ای برای استفاده در جاده

مک‌لارن با معرفی مدل مسابقه‌ای 620R، خانوادهٔ محصولات سری اسپرت خود را گسترش داده است. این خودرو اما اساساً نسخه‌ای جاده‌ای از مدل مسابقه‌ای 570S GT4 است که تنها 350 دستگاه از آن ساخته خواهد شد. 620R همان‌طور که از نامش پیدا است قوی‌ترین عضو خانوادهٔ سری اسپرت مک‌لارن محسوب می‌شود. این خودرو به همان پیشرانهٔ 3.8 لیتری V8 توئین توربوی مدل مسابقه‌ای GT4 مجهز است اما به دلیل عدم نیاز به رعایت مقررات مسابقه، حالا خروجی بیشتری معادل 620 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌کند.

620R به لطف این نیرو ظرف 2.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر و در 8.1 ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن‌هم به 322 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انتقال نیروی پیشرانه در این ماشین توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ SSG صورت می‌گیرد. این گیربکس به تکنولوژی Inertia Push مجهز است که در حالت رانندگی پیست در هنگام رفتن به دنده‌های بالاتر، انرژی فلایویل را به گشتاور لحظه‌ای تبدیل می‌کند.

اما بدیهی است که در 620R چیزی بیشتر از صرفاً پیشرانهٔ مسابقه‌ای قدرتمند وجود دارد. این سوپراسپرت تولید محدود اشتراکات بسیار زیادی با مدل مسابقه‌ای GT4 دارد. یکی از این اشتراکات شاسی فیبر کربنی مونوسل یک‌تکه است که وزن خشک ماشین را به 1282 کیلوگرم رسانده است. 620R همچنین عناصر آئرودینامیکی قابل تنظیم، تعلیق مسابقه‌ای و سیستم ترمز را هم از GT4 قرض گرفته است. به‌عنوان‌مثال، بال عقب فیبر کربنی قابل تنظیم این مدل همان نمونه‌ای است که در مدل مسابقه‌ای وجود دارد ولی در اینجا یک چراغ ترمز سوم را هم در خود جای داده است. این بال داون‌فورس را افزایش و ضریب درگ را کاهش می‌دهد.

بال 620R در سه زاویهٔ مختلف ارائه می‌شود که توسط نمایندگی‌های فروش مک‌لارن تنظیم خواهد شد. تندترین زاویهٔ این بال در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت در عقب حداکثر داون‌فورسی معادل 185 کیلوگرم را ارائه می‌کند. دیگر قطعات آئرودینامیکی 620R که از 570S GT4 گرفته شده‌اند نیز شامل سپر جلو، اسپلیتر، کاپوت جلو و باله‌های روی سپر جلو می‌شود.

سیستم تعلیق 620R به کمک‌فنرهای پیچشی موتوراسپرت قابل تنظیم دستی دو جهته مجهز شده است که علاوه بر بهبود عملکرد خودرو در پیچ‌ها، به کاهش وزن آن‌هم کمک می‌کنند زیرا بیش از 6 کیلوگرم از کمک‌فنرهای معمولی سری اسپرت سبک‌تر هستند. علاوه بر این، جناق‌های آلومینیومی سبک‌وزن، آنتی‌رول بار سفت‌تر و کاهش ارتفاع هم از دیگر تغییرات و ارتقاءهای سیستم تعلیق 620R محسوب می‌شوند.

برای متوقف کردن این سوپراسپرت چموش هم جدیدترین سیستم ترمز سبک‌وزن مک‌لارن با دیسک‌های کربن سرامیکی 390 میلی‌متری در جلو و 380 میلی‌متری در عقب و کالیپرهای آلومینیومی فورج‌کاری شده در نظر گرفته شده است. لاستیک‌های استاندارد 620R از نوع پیرلی P Zero تروفئو R نیمه اسلیک هستند اما لاستیک‌های تمام اسلیک موتوراسپرت هم به‌عنوان یک آپشن برای آن قابل سفارش خواهد بود.

هرچند هنوز مک‌لارن تصاویری از داخل 620R منتشر نکرده است اما میدانیم که این سوپراسپرت مسابقه‌ای کابینی کم امکانات دارد که صندلی‌های مسابقه‌ای فیبر کربنی با کمربندهای ایمنی شش نقطه‌ای و سیستم تلمتری پیست مک‌لارن در آن استاندارد هستند. مک‌لارن در ماه ژانویه تولید 620R را آغاز می‌کند و قیمت آن در بریتانیا از 250 هزار پوند آغاز می‌شود. انتظار می‌رود در فوریهٔ 2020 اولین نمونه‌های این ماشین به خریداران تحویل داده شود.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان