خطر مدرک‌گرایی دانشگاه‌ها و دانشجویان را تهدید می‌کند

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: خطر مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها به عنوان یک تهدید جدی برای دانشجویان محسوب می‌شود که باید در این رابطه اقدامات پیشگیرانه صورت پذیرد.

خطر مدرک‌گرایی دانشگاه‌ها و دانشجویان را تهدید می‌کند

وچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور استان افزود : جامعه امروز می‌طلبد که دانشجو از درک علمی و فهم سیاسی بالایی برخوردار باشد و در این رابطه باید از هر نوع مدرک گرایی و پرهیز کرد.

وی با بیان اینکه جامعه امروز به دانشجوی با سواد نیاز دارد و باید دانشجویان به علم و سواد مجهز شوند، اظهار داشت:  دانشجو باید در کنار علم آموزی مسائل مذهبی و تقوا را در سرلوحه زندگی خویش قرار دهد .

حبیبی همچنین گفت: حضور دانشگاه و دانشجویان در حوزه های اجرایی و بویژه کارآفرینی لازم و ضروری است و لازم است که در این حوزه دانشجویان نقش پررنگی داشته باشند.

وی به نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: مسیر ترقی کشور دست جوانان است  و باید در این رابطه توجه ویژه‌ای از سوی مسئولان لحاظ شود.

معاون سیاسی استاندار قزوین با تاکید بر تقویت روحیه انقلابی گری و مذهبی در بین دانشجویان تصریح کرد: دشمن به دنبال ناامن کردن منطقه است و با راهبرد مقاومت به دنبال شکست دشمنان باشیم و سیاست ثبات در منطقه را دنبال کنیم. 

حبیبی اظهار داشت: آمریکا و دنباله‌روهای آنها تا به امروز موفق نشده‌اند به اهداف خود دست یابند و در منطقه و جهان در حال منزوی شدن هستند.

به گفته وی کشورهای دنیا بیدار شده‌اند تا با سیاست‌های یکجانبه گرایانه استکبار جهانی که در راس آنها آمریکا است، مقابله کنند. 

حبیبی همچنین افزود: امروزه آمریکا و استکبار در حوزه‌های مختلف شکست خورده و منزوی شده و جمهوری اسلامی با پشتیبانی مردمی و حمایت مقام معظم رهبری دست برتر را در منطقه پیش گرفته است.

معاون سیاسی استاندار قزوین به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در انتخابات دوم اسفند مردم با شرکت پر رنگ و حماسی خود پای صندوق‌های رای، حماسه ای دیگر خواهند آفرید.

وی همچنین تلاش همه مجریان انتخابات را عمل به قانون و بالا بردن مشارکت عمومی و حداکثری دانست و بیان کرد: انتخابات و مشارکت بالای مردم، نظام را بیمه کرده و جمهوری اسلامی را در منطقه سربلند می‌کند.

حبیبی خاطرنشان کرد: قرن امروز، عصر دانایی محوری است و اصول کلی توسعه به ما می‌گوید که باید پیشرفت و ترقی را در علم جستجو کنیم.

به گفته وی مبنای فرهنگ، اقتصاد و سیاست توجه به علم و دانش است. 

استان قزوین بیش از 100 هزار دانشجو دارد که باعث شده قزوین را به یک استان دانشجو محور تبدیل کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان