معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

ارتباط دانش‌آموزان با کتاب باید بیشتر شود

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از برنامه های ما این است که دانش آموزان را با کتابخانه ها مرتبط سازیم تا از این طریق ارتباط دانش آموزان با کتاب بیشتر شود.

ارتباط دانش‌آموزان با کتاب باید بیشتر شود

محسن جوادی روز سه شنبه در اختتامیه هفدهمین جشنواره کتاب رشد در مدرسه دارالفنون افزود: باید این موضوع جدی دیده شود، چون نباید از ارتباط بیشتر دانش آموزان و کتاب غفلت شود.
وی اظهار داشت: دغدغه و هدف اصلی برگزاری، استمرار و ادامه این جشنواره ها این است که رشد تحقق پیدا کند، چون رشد می تواند در جهت علمی، مهارتی و اخلاقی برای زندگی بهتر تاثیرگذار باشد.
جوادی ادامه داد: کتاب در طول تاریخ در رصد معرفت و اطلاعات ما سخن فراوانی داشته است و یک دوره ای تنها عامل رشد معرفت و فهم «کتاب» بود.
جوادی گفت: دانش با نوشتن نظم پیدا می کند و اگر ننویسیم نظم نداریم؛ پس باید همچنان کتاب به لحاظ تاریخی نقش اساسی در رشد دانش و معرفت داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر تجربه زیست دیگران را در قالب داستان و رمان خوب بخوانیم و بدانیم چه سرنوشتی مردمان داشته اند؛ انگیزه خواندن کتاب و حتی نوشتن بیشتر می شود.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب رمز تعالی، رشد، دانش و معرفت و رمز رشد اخلاق، سیاست و مهارت های فنی ما است.
جوادی افزود: هدف اصلی این جشنواره این است که این دو جهت را در دانش آموزان تقویت کند و رشد علمی و اخلاقی دانش آموزان از مسیر این کتاب ها حاصل می شود.

وی گفت: اما هر کتابی قدر و منزلت خواندن ندارد و خیلی اوقات کتاب نیست و به مفهوم یک اثر ارزشمند نیست و بهتر است منابع خوب در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وضعیت کتاب در حوزه دانش آموزی خوب نیست
علی رمضانی مدیر کل فرهنگی و هنری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: در حال حاضر وضعیت کتاب و کتابخوانی در حوزه دانش آموزی خوب نیست و حتی از نظر نوع کتاب هایی که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد مشکل داریم. این دو حوزه برای ما نگران کننده است.
وی ادامه داد: برای همین سه سال است جشنواره دانایی و توانایی در وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود تا کتاب با قیمت مناسب در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
رمضانی تصریح کرد: پارسال دانش آموزان با قلک ها و پول های توجیبی خود حدود سه میلیارد تومان کتاب خریدند.
وی گفت: انتظار داریم نویسندگان و ناشران به ما کمک کنند تا کتاب با تخفیف بیشتری در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
رمضانی خاطر نشان کرد: طرح برگزاری 5٠ هزار نمایشگاه در مدرسه را در برنامه داریم. هر سال حدود ٢٠ هزار نمایشگاه در مدارس برپا می شود تا کتاب های مناسب در این نمایشگاه ها در معرض دید باشد.

هفدهمین جشنواره کتاب رشد امروز سه شنبه ١٩ آذرماه به عنوان یکی از مهمترین جشنواره ها در حوزه کتاب های آموزشی وزارت آموزش و پرورش با معرفی نفرات برتر در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان