رویکردی نوظهور به مخالفان ناهنجاری‌های جنسی برچسب "غیر نرمال" می‌زند

یکی از کارشناسان حوزه خانواده در جلسه نقد و بررسی مستند ایکسونامی گفت: وجه نگران‌کننده پیام‌های این مستند در ایران ظهور رویکرد جدیدی در رفتار جنسی است که رفتارهای ناهنجار را هنجار جلوه می‌دهد و اگر در برابر آن بایستید شما را غیر نرمال معرفی می‌کند.

رویکردی نوظهور به مخالفان ناهنجاری‌های جنسی برچسب "غیر نرمال" می‌زند

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، جلسه نمایش و تحلیل مستند «ایکسونامی» ویژه طلاب و مبلغین فعال استان تهران به همت مدرسه علم و عمل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران و  با حضور حجت‌الاسلام سهرابی مدیرکل این سازمان، محمدرضا برونی تهیه‌کننده مستند، سینا کلهر مدیرکل فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و ابوالفضل اقبالی کارشناس خانواده در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

پس از تماشای مستند، حجت‌الاسلام سهرابی از طلبه‌ها خواست که در مسائل فرهنگی، اجتماعی و ... ورود تخصصی به مسائل داشته باشند، از فضای حاشیه‌ای فاصله بگیرند، به صورت تخصصی وارد صحنه عمل شوند و برای این کار باید طرح مشترکی داشته باشند. امیدواریم سازمان تبلیغات بتواند فضایی فراهم کند تا طلبه‌های تهران دور هم جمع شوند، گفت‌وگو کنند و به طرح مشترکی برسند تا هر کس در هر فضایی که خدمت می‌کند، مجری آن طرح باشد.

وی افزود: مدرسه علم و عمل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران نیز بنا دارد تا این فرصت‌های آموزشی را برای طلبه‌ها فراهم کند و زمینه و ظرفی برای باب گفت‌وگو بین طلبه‌ها باز کند. جهت‌گیری تخصصی، پیشنهاد امروز ما به طلبه‌های تهرانی است. فرصت‌ها را شناسایی کنید و دغدغه خود را جهت خدمت‌رسانی انتخاب و به آن عمل کنید.

مستند , سازمان تبلیغات اسلامی ,

در ادامه جلسه سینا کلهر با اشاره به عدم کارایی سیاست‌های کشور در حوزه ازدواج جوانان گفت: آمارهای مختلفی درباره تعداد افراد «در سن ازدواج» بیان می‌شود اما  بر اساس رسمی‌ترین آمارها، مجموع افراد دختر و پسر در سن ازدواج نزدیک به 12 میلیون نفر است. دختران 15 تا 50 ساله و پسران 24 تا 55 ساله در این بازه قرار دارند.

کلهر افزود: مهم‌ترین اقدامات کشور برای امر ازدواج، یکی وام ازدواج است که اکثر آمارها بر اساس وضعیت نابسامان اقتصادی، عدم کفایت این وام را نشان می‌دهد و دیگری قانونی در این خصوص نوشته شده که عملاً دولت برای اجرایی کردن آن تا به حال بودجه‌ای در نظر نگرفته است. در پژوهشی، علت ازدواج نکردن افراد از آنها پرسیده شده که 85 درصد افراد پاسخگو، نبود شغل را مهم‌ترین دلیل عدم ازدواج ذکر کرده‌اند.

بر پایه این گزارش به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، ابوالفضل اقبالی، کارشناس حوزه خانواده نیز این مستند را نمای دیگری از مدرنیته معرفی کرد و گفت: آن چیزی که وجه نگران‌کننده پیام‌های این مستند در ایران است، شروع رفتارهای جنسی و یا کاهش نرخ ازدواج نیست؛ بلکه مشکل ظهور رویکرد جدیدی در رفتار جنسی است که قصد دارد رفتارهای ناهنجار را هنجار جلوه دهد به نحوی که اگر در برابر آن بایستید و موضع داشته باشید، شما را غیر نرمال معرفی می‌کند. در نتیجه ما باید با تعاملات درست خود در جامعه، این عقلانیت را به چالش بکشانیم و به سمت مقابله با آن قدم برداریم.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان