تجربه رانندگی با بنتلی بنتایگا هیبرید ۲۰۱۹

این بنتایگا هیبریدی جدید است، اولین بنتلی بنزینی/الکتریکی تاریخ که راه را برای تحقق برنامه‌ی الکتریکی سازی تمامی محصولات بریتانیایی‌ها تا سال ۲۰۲۳ هموار می‌کند.

تجربه رانندگی با بنتلی بنتایگا هیبرید 2019

این بنتایگا هیبریدی جدید است، اولین بنتلی بنزینی/الکتریکی تاریخ که راه را برای تحقق برنامه‌ی الکتریکی سازی تمامی محصولات بریتانیایی‌ها تا سال 2023 هموار می‌کند.

بنتلی بنتایگا هیبرید
این اولین نسخه‌ی کم‌مصرف از بنتایگا نیست. بنتلی در سال 2018 نسخه‌ی دیزلی این قدبلند لوکس را نیز عرضه کرده بود. به این ترتیب سؤالی که پیش می‌آید این است: آیا شما در بازار شاسی بلندهای کاملاً لوکس نسخه‌ای هیبریدی را ترجیح خواهید داد؟

بنتلی بنتایگا هیبرید
سیستم هیبریدی جدید بنتایگا باعث می‌شود این خودرو مصرف کمتری داشته باشد. نیرو محرکه اصلی خودرو از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی تأمین می‌شود. این پیشرانه قدرت 335 اسبی و گشتاور 450 نیوتون متری داشته و البته یک پیشرانه الکتریکی با 126 اسب بخار قدرت و 350 نیوتون متر گشتاور از آن حمایت می‌کند. قدرت کل این مجموعه به 443 اسب بخار و گشتاور آن به 700 نیوتون متر می‌رسد. این را در نظر داشته باشید که بنتایگا هیبریدی هنوز 99 اسب بخار قدرت و 70 نیوتون متر گشتاور کمتری در مقایسه با نسخه بنزینی 8 سیلندر دارد.

بنتلی بنتایگا هیبرید
با قرار دادن باتری 17.3 کیلووات ساعتی در زیر کف صندوق، این شاسی‌بلند 2.6 تنی چند صد کیلویی سنگین‌تر شده است. بدتر شدن نسبت قدرت به وزن باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.5 ثانیه‌ای شده که باعث می‌شود بنتایگا هیبریدی یک ثانیه کندتر از مدل بنزینی و هفت‌دهم ثانیه کندتر از مدل دیزلی باشد.

بنتلی بنتایگا هیبرید
خب پس با یک بنتایگای کندتر و سنگین‌تر روبرو هستیم؛ اما آیا قوای محرکه هیبریدی با خود بنتایگا همخوانی دارد؟ در جنبه‌های مختلفی پاسخ به این سؤال مثبت است. با اشاره به دکمه استارت شاهد صدای سکوت خواهید بود و چیزی غیر از اشرافیت را نخواهید دید. با انتخاب حالت درایو گیربکس خودرو با اتکا به نیروی الکتریکی شروع به حرکت می‌کند. خودرو از پشت فرمان کاملاً لوکس حس می‌شود و هماهنگی بسیار خوب گاز و ترمز نیز باعث می‌شوند سواری خودرو راحت باشد.

بنتلی بنتایگا هیبرید
یک قدرت سنج نیز در پشت آمپرها قرار گرفته و فشار قوی روی پدال گاز باعث می‌شود پیشرانه درون‌سوز خودنمایی کند. البته وارد شدن پیشرانه درون‌سوز به مدار خیلی حس نمی‌شود چراکه این پیشرانه در دورهای پایین صدای چندانی ندارد.

بنتلی بنتایگا هیبرید
بنتایگا هیبریدی کند نیست اما فاقد شتاب گیری جذاب دیگر نسخه‌ها می‌باشد. همانند دیگر خودروهای هیبریدی، تأخیر قابل‌توجهی بین تخت گاز رفتن و عکس‌العمل پیشرانه وجود دارد و این امر باعث مکث کوتاهی پیش از شتاب گیری کامل خودرو می‌شود.

بنتلی بنتایگا هیبرید
با انتخاب حالت اسپورت رانندگی می‌توان تا حدی از این موضوع پیشگیری کرد. اینجاست که پیشرانه درون‌سوز اصلاً خاموش نمی‌شود و می‌توان با آن رانندگی هیجان‌انگیزتری داشت. همانند دیگر مدل‌های بنتایگا، این خودرو با حالت‌های کامفورت، سفارشی و حالت‌های توصیه‌ای بنتلی عرضه می‌شود اما تنظیمات هیبریدی نیز سه سطح مدیریت باتری را به همراه دارد.

بنتلی بنتایگا هیبرید
حالت الکتریکی تا زمان خالی شدن باتری از پیشرانه الکتریکی برای حرکت خودرو استفاده می‌کند. در حالت هیبریدی خودرو به‌صورت خودکار مسیر را محاسبه کرده و بهترین ترکیب از پیشرانه‌های درون‌سوز و الکتریکی را انتخاب خواهد کرد.

بنتلی بنتایگا هیبرید
این خودرو مشابه دیگر خودروهای پلاگین هیبریدی شارژ می‌شود. با استفاده از شارژر 7 کیلوواتی حدود 2.5 ساعت طول خواهد کشید تا باتری شارژ شود. این زمان در خانه به حدود 8 ساعت می‌رسد. بنتلی ادعا می‌کند برد الکتریکی خودرو حدود 38 کیلومتر است که کمتر از دیگر شاسی بلندهای پلاگین هیبریدی همچون ب ام و X5 می‌باشد.


زیر پوست قدبلند جدید بنتلی همان پلتفرم آئودی Q7 و لامبورگینی اوروس قرار دارد. خودروی حاضر در تست به لاستیک‌های زمستانی مجهز بود. این لاستیک‌ها قطعاً روی سواری و هندلینگ تأثیر دارند اما تست‌های قبلی نشان داده‌اند که بنتایگا کمی اسپورت تر از رنجروور حس شده و وزن خود را به خوبی پنهان می‌کند.


البته سواری آن به اندازه مدل دیزلی احساس‌برانگیز نیست. بنتایگا هیبریدی نه سریع حس شده و نه صدای هیجان‌انگیزی دارد. در حقیقت این خودرو فقط مختص افرادی است که روی مصرف سوخت کم حساسیت دارند.

بنتلی بنتایگا هیبرید


بی‌شک بنتلی یکی از بهترین کابین‌ها را در دنیای خودرو داشته و بنتایگا هیبریدی هم از این قضیه مستثنا نیست. دوخت های روی سطوح مختلف عالی بوده و توجه به جزئیات شگفت‌انگیز است. کابین فضای پای زیادی داشته و فضای 484 لیتری بار نیز نسبت به مدل‌های استاندارد تغییری نکرده است.

بنتلی بنتایگا هیبرید
یکی دیگر از فاکتورهای مهم قیمت است. اینکه خودروی هیبریدی پیچیده‌تر ارزان‌ترین عضو یک خانواده باشد عجیب به نظر می‌رسد اما خب بنتایگا هیبرید با بهای پایه 133100 پوندی حدود 6 هزار پوند ارزان‌تر از نسخه بنزینی 8 سیلندر می‌باشد.


البته می‌توان رنجروور هیبرید را نیز با بهای کمتر از 90 هزار پوند خریداری کرد. این خودرو کندتر از بنتلی بوده ولی کابین لوکسی دارد هرچند از این نظر نمی‌تواند با بنتلی رقابت کند.


از نظر نرمی و رفاه در سرعت‌های پایین، سیستم هیبریدی بنتایگا کاملاً تحسین‌برانگیز عمل می‌کند. در کاربری‌های روزمره این سیستم رانندگی بدون آلایندگی را ارائه می‌کند. البته این خودرو به عنوان یک شاسی‌بلند پرفورمنس حرف چندانی برای گفتن در برابر نسخه‌های دیزلی و بنزینی نخواهد داشت.

مشخصات بنتلی بنتایگا هیبرید

  • قیمت: 133100 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری پلاگین هیبریدی
  • قدرت/گشتاور: 443 اسب بخار/700 نیوتون متر
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.5 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 255 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان