سیدقاسم موسوی‌قهار؛

پیکر مناجات‌خوان سحر در خانه ابدی آرام گرفت

پیکر سیدقاسم موسوی‌قهار با حضور نماینده دفتر مقام معظم رهبری در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

پیکر مناجات‌خوان سحر در خانه ابدی آرام گرفت

به گزارش سینماپرس، پیکر سیدقاسم موسوی‌قهار مناجات‌خوان و مداح اهل بیت ظهر امروز 19 آذرماه در رواق دارالرحمه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر سیدقاسم موسوی قهار با حضور نماینده دفتر مقام معظم رهبری، مقامات لشگری و کشوری، مدیران و همکاران رسانه ملی صبح امروز سه‌شنبه 19 آذرماه از مقابل خانه مداحان اهل بیت تهران برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و دعای فرج مرحوم موسوی قهار آغاز شد و پس از آن حسن سلطانی مجری صداوسیما دقایقی در وصف این مداح و شاعر فقید سخنانی را بیان کرد.

خانواده مرحوم سیدموسوی قهار از دفتر مقام معظم رهبری و مردم برای حضور در این مراسم قدردانی کردند.

نماینده دفتر مقام معظم رهبری، محمدتقی میرزاجانی معاون اجرای شورای عالی قرآن، نماینده حجت‌الاسلام ری‌شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، جواد شیخ‌اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما، مجتبی ایزدی مدیر رادیو قرآن، سیدعزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و جمعی از مدیران و همکاران رسانه ملی در این مراسم حضور داشتند.

سیدقاسم موسوی قهار مداح و شاعر، روز گذشته دوشنبه 18 آذرماه پس از تحمل یک دوره بیماری طولانی در بیمارستان توس تهران درگذشت.

مرحوم موسوی قهار متولد شهر خمین بود و از دوران نوجوانی همراه پدرش در مسجد دعاخوانی می‌کرد و بعد از انقلاب برای خواندن دعا و مناجات به رادیو دعوت شد.

او نخستین دعای سحر ماه رمضان را بعد از انقلاب اسلامی خواند که بعد از سال‌ها هنوز در سحرگاهان رمضان از صدا و سیما پخش می‌شود.

وی بیش از 30 سال ادعیه و مناجات‌های مختلفی مانند دعاهای سحر، افتتاح، سمات و دعاهای هر روز ماه رمضان و دعای فرج را خوانده است.

مراسم ختم این مناجات خوان فقید، روز پنجشنبه 21 آذرماه از ساعت 14 تا 15:30 در مسجد بلال سازمان صدا و سیما با حضور خانواده آن مرحوم، مردم، همکاران رسانه ملی، قاریان و مداحان کشور برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان