۱۵۰۰ میلیارد تومان به سود سالانه مبین انرژی خلیج فارس اضافه می‌شود

گروه بنگاه‌ها: مدیر عامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس با اشاره به خریداری ۱۰۰ در صد سهام پتروشیمی آپادانا توسط شرکت مبین گفت : با آغاز به کار پتروشیمی آپادانا سود سالانه مبین از سال ۱۴۰۱، ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

1500 میلیارد تومان به سود سالانه مبین انرژی خلیج فارس اضافه می‌شود

علیرضا شمیم در جمع خبرنگاران افزود: شرکت مبین انرژی خلیج فارس 100 در صد سهام پتروشیمی آپادانا را خریداری کرده  که با بهره‌برداری از آپادانا از سال 1401 با قیمت امروز، 1500 میلیارد تومان به سود سالانه 2800 میلیارد تومانی مبین اضافه می‌شود که در آینده با خرید یک شرکت دیگر مبین به هلدینگ تبدیل می شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این شرکت در سال 81 با دو میلیارد دلار سرمایه گذاری برای تولید خدمات جانبی مورد نیاز پتروشیمی های منطقه پارس جنوبی و تامین آب، برق، بخار، اکسیژن،نیتروژن و هوای فشرده پتروشیمی های منطقه و تصفیه پساب های صنعتی آنها آغاز به کار کرد و در سال 85 به بهره برداری رسید.

شمیم  با اشاره به عملکرد شرکت، حاشیه سود مبین از سال 94 را حدود 54 درصد عنوان کرد و گفت: این حاشیه سود در سال گذشته به بالای 69 درصد رسید که چشم انداز ما تحقق بیشتر این سود در سال آینده است.

مدیر عامل مبین انرژی خلیج فارس ادامه داد: طی دو سال اخیرتوانستیم دستورالعملی برای قیمت گذاری سالانه محصولات یوتیلیتی از طرف شورای رقابت بگیریم که بر اساس آن دیگر  درگیر چالش قیمت گذاری از سال آینده نخواهیم بود.

وی با اشاره به دورنمای فعالیت مبین و پروژه های  اظهار داشت: قراردادهای 25ساله مبین و تداوم تولید از مهمترین ویژگی های این شرکت در جذب مشتری است که پروژه آب شیرین‌کن هفتم یکی از این پروژه هاست که در  راستای تداوم تولید صددرصد صورت گرفته و تا ماه آینده عملیات پیش راه اندازی آن آغاز می‌شود.

شمیم درمورد واحد پساب این شرکت گفت: تمام آبهای استحصال شده از تصفیه پساب‌ها که بالغ بر 500 متر مکعب بر ساعت است در حال حاضر یا به دریا می‌ریزد و یا برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود که در پروژه جدیدی که برای این موضوع تعریف شد و 70 درصد پیشرفت دارد این آب، تبدیل به آب شیرین می‌شود.

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان