مسئول سیاست خارجی اروپا با فرانسه در مورد ایران گفت‌وگو کرد

تهران- ایرنا- "جوسپ بورل" روز سه شنبه در پاریس با وزیر امورخارجه فرانسه در مورد ایران و اوکراین گفت‌وگو کرد.

مسئول سیاست خارجی اروپا با فرانسه در مورد ایران گفت‌وگو کرد

بورل مسئول جدید سیاست خارجی اروپا در پیام توییتری نوشت: خوشحالم که امروز با "ژان ایو لو دریان" در پاریس ملاقات کردم. فرانسه و اتحادیه اروپا دیدگاه مشترکی در مورد لزوم مقابله با چالش‌های جهانی دارند.  
بورل در پیام دیگری نوشت: در این دیدار فرصت خوبی پیش آمد تا در مورد ایران، اوکراین و ونزوئلا میان مقامات گفت‌وگو صورت گیرد.  
مسئول جدید سیاست خارجی اروپا همچنین پس از دیدار با "فلورانس پارلی" وزیر دفاع فرانسه گفت: پاریس سهم اساسی در امنیت و دفاع اتحادیه اروپا دارد. من مشتاقانه در انتظار آن هستم تا با همکاری یکدیگر بتوانیم یک اروپای دفاعی بسازیم.  
پس از آنکه چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک برجام 15 آذرماه 1398 در وین برگزار شد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه (16 آذر) در توئیتی بر اهمیت برجام تاکید کرد و حفظ توافق هسته‌ای را مسئولیت همه طرف‌ها دانست.  
او در این باره نوشت، برجام برای امنیت جهانی و عدم اشاعه هسته‌ای حیاتی است؛ ما مسئولیت جمعی برای حفظ توافق ایران داریم.  
مسئول سیاست خارجی اروپا روز (دوشنبه 18 آذر) نیز در کنفرانس خبری پس از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در پاریس با بیان اینکه موضوع ایران را شخصا در نشست مطرح کرده است، تاکید کرد: نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام نشان داد که همه طرف‌ها حامی این توافق و خواهان حفظ آن هستند. این موضع یکصدا برای ما بسیار مهم است. من در یادداشتی پس از این نشست تاکید کردم که زنده نگه‌داشتن این توافق وظیفه جمعی است اما تا زمانی که مسیر کنونی در بعد هسته‌ای بازنگردد، این توافق پایدار نخواهد بود؛ اما اتحادیه اروپا و همه شرکت‌کنندگان در نشست روز جمعه در وین حامی جدی این توافق هستند.  
گرچه بورل از مسئولیت جمعی درباره برجام صحبت می‌کند اما اروپا هنوز نتوانسته 11 تعهد رسمی خود را در قبال جمهوری اسلامی ایران و برجام به سرانجام برساند.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان