کلهر: پرسپولیس پس از گلزنی عقب‌نشینی می‌کند اما امسال هم یک پای قهرمانی است/ هرچه پیش می‌رویم، نقاط ضعف تیم کمتر می‌شود

محمود کلهر، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد شاگردان گابریل کالدرون پس از گلزنی به حریفان خود عقب‌نشینی می‌کنند، اما با این حال یک پای قهرمانی لیگ برتر هستند.

کلهر: پرسپولیس پس از گلزنی عقب‌نشینی می‌کند اما امسال هم یک پای قهرمانی است/ هرچه پیش می‌رویم، نقاط ضعف تیم کمتر می‌شود

محمود کلهر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره برتری 2 بر یک تیم فوتبال پرسپولیس مقابل گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: بازی در نیمه اول چنگی به دل نزد، اما پرسپولیس در نیمه دوم فوق‌العاده بازی کرد و روی خلاقیت بازیکنان خلاقی چون مهدی ترابی به گل رسید. او گل زیبایی به ثمر رساند و پاس گل بسیار خوبی داد. ترابی ستاره میدان بود و با درخشش او، پرسپولیس بازی را به نفع خود به پایان رساند.

«پرسپولیس از لحاظ مالکیت و موقعیت گلزنی، تیم برتر زمین بود و اگر بیشتر به حریف فشار می‌آورد، به گل‌های بعدی می‌رسید.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: پرسپولیس در نیمه دوم سرعت گرفت و خیلی خوب بازی کرد. کالدرون هم به ترابی آزادی عمل داده که از سمت چپ به تو بزند و توپ را به سمت دروازه حریف شلیک کند. ترابی این کار را انجام داد و گل زد. این پیروزی خیلی به درد پرسپولیس می‌خورد و تیم وارد کورس قهرمانی شد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با انتقاد از سرمربی آرژانتینی سرخپوشان خاطرنشان کرد: کالدرون در دقایق پایانی نباید ترابی و بشار رسن را که بهترین بازیکنان زمین بودند، تعویض می‌کرد و می‌توانست بازیکنان دیگری را از زمین بیرون بکشد. پرسپولیس باید یک رهبر خوب مانند سیدجلال حسینی را در قلب دفاع داشته باشد تا تیم خیلی زود به گل‌های پایین راضی نشود. پرسپولیس پس از گلزنی باز هم باید موقعیت ایجاد کند، اما در 15 دقیقه پایانی، به گل‌گهر فرصت بازی در یک‌سوم دفاعی خود را داد.

کلهر در پاسخ به این پرسش که آیا شاگردان کالدرون می‌توانند به قهرمانی لیگ نوزدهم برسند یا خیر، به تسنیم گفت: بازی با تیم‌های پایین جدول برای تیم‌های بزرگ سخت‌تر است. چون این تیم‌ها خیلی بسته بازی می‌کنند و حالت دفاعی به خود می‌گیرند. این موضوع، کار را برای بازیکنان پرسپولیس مقابل گل‌گهر سخت کرد. تیم نفراتی در اختیار دارد که کالدرون هر وقت بخواهد، تغییر سیستم می‌دهد. با عملکرد تیم مقابل گل‌گهر، فکر می‌کنم پرسپولیس امسال یک پای قهرمانی لیگ برتر است.

تیم فوتبال پرسپولیس , گابریل کالدرون ,

وی درباره نقاط ضعف پرسپولیس بیان کرد: زمانی که تیم به گل می‌رسد، به دنبال گل‌های بعدی نیست و خیلی زود به حریف موقعیت می‌دهد. عقب‌نشینی پس از گلزنی، یک اشکال بزرگ است. تیم در ضدحملات خیلی خطرناک است، اما مقابل گل‌گهر با تعویض بازیکنان سرعتی، حریف صاحب چند فرصت گلزنی شد.

بازیکن پیشین پرسپولیس در ادامه افزود: اگر این ضعف برطرف شود و تیم از یک‌سوم دفاعیِ تیم مقابل، حریف را پرس کند، به گل‌های بعدی می‌رسد. کالدرون به این نکته واقف است و قطعاً روی آن کار می‌کند. هر چه جلو می‌رویم، نقاط ضعف پرسپولیس کمتر می‌شود و این تیم می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود.

کلهر درباره همگروهی سرخپوشان با تیم‌های التعاون عربستان، الدحیل قطر و الشارجه امارات اظهار داشت: پرسپولیس امسال کار بسیار سختی دارد، اما با توجه به حضور دو بازیکن تأثیرگذار در هر پُست، دست کالدرون باز است و او می‌تواند سیستم‌های مختلف را امتحان کند. دو فصل پیش الدحیل در تهران، سه گل از پرسپولیس خورد و باز هم می‌تواند شکننده باشند.

وی اشکال تیم‌های عربی را کُند بودن بازیکنان آنها دانست و تصریح کرد: سرعت بازی پرسپولیس در خط حمله بسیار زیاد است و می‌تواند مقابل همگروهی‌های خود پیروز شود. به شرطی که تیم بازی هجومی را در دستور کار قرار دهد که در این صورت، پرسپولیس می‌تواند به‌عنوان صدرنشین از گروهش صعود کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان