کشف جسد ۶ مهاجر در مرز یونان با ترکیه

پزشکی قانونی یک بیمارستان در یونان، ضمن اعلام جان باختن ۶ مهاجر در مرز این کشور با ترکیه، اعلام کرد که آن‌ها به دلیل برودت شدید هوا در منطقه مرزی رود "إفروس" جان خود را از دست داده‌اند.

پزشکی قانونی شهر "الکساندروپولیس یونان" سه‌شنبه شب به این مطلب نیز اشاره کرد که به دلیل اینکه جانباختگان مدرک شناسایی به همراه خود نداشتند، هویت آنان قابل شناسایی نیست.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، افراد جان باخته شامل 2 زن و چهار مرد جوان آفریقایی بودند که حدود 18 تا 30 سال سن داشتند.

منطقه مرزی إفروس که میان یونان و ترکیه قرار دارد، نقطه عبور مهاجران غیرقانونی است، این منطقه با وجود ساخته شدن یک دیوار به طول 12 کیلومتر، اما همچنان قاچاقچیان، مهاجران را از سیم‌های خاردار عبور می‌دهند.

دولت یونان نوامبر (آبان/ آذر) اعلام کرد که 400 تن از نیروی مرزبانی خود را در منطقه إفروس مستقر می‌کند و نگهبانی و مراقبت را در طول این رود مرزی بوسیله رادار‌های مادون قرمز تقویت خواهد کرد.

عبور مهاجران از رود افروس با خطرات زیادی روبرو است، بطوری که در سال‌های گذشته، بسیاری از مهاجران در حال عبور از این رود، در آن غرق شده و جان باخته‌اند.

در همین حال، اوایل نوامبر گذشته، 41 مهاجر غیر قانونی در یک کامیون یخچال‌دار کشف شدند که در حال عبور از بزرگراهی در شمال یونان بودند.

پس از آن که در سال 2016 میلادی، سیل مهاجران به اروپا کاهش چشمگیری پیدا کرد، یونان بار دیگر به نقطه ورود اصلی پناهجویان تبدیل شده است.

اما بخش بزرگی از مهاجران از دریای اژه ترکیه بدنبال ورود به اروپا هستند، به طوری که براساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در سال 2019 میلادی، بیش از 55 هزار مهاجر برای ورود به اروپا از این منطقه عبور کرده‌اند.

با این حال، ورود مهاجران غیر قانونی از مرز‌های زمینی با ترکیه از سال 2018 میلادی، در حال افزایش است، بطوری که براساس گزارش این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، بیش از 14 هزار مهاجر در سال جاری میلادی، این راه خطرناک را برای رسیدن به اروپا انتخاب کرده‌اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان