کمک اتریش به آوارگان فلسطینی

تهران-ایرنا- آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به "آنروا" روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۲ میلیون یورو از دولت اتریش برای کمک به این آوارگان دریافت کرده است.

کمک اتریش به آوارگان فلسطینی

به گزارش خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، آنروا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مبلغ صرف کمک‌ به آوارگان فلسطینی خواهد شد که در سوریه در خطر هستند.
براساس این بیانیه، "استرید وین" نماینده اتریش در رام الله فلسطین افزود: دولت اتریش همچنان آماده کمک به آوارگان فلسطینی است و با آنروا برای تأمین نیازهای آن دسته از آوارگان فلسطینی همکاری می‌کند که ساکن سوریه بوده و در جریان بحران این کشور با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند.
در همین حال "مارک لاسواوی" رییس واحد ارتباط با اهداکنندگان به آنروا در این باره گفت: کمک‌های مالی کشورها، به ده‌ها هزار آواره فلسطینی ساکن سوریه که در جریان جنگ داخلی این کشور خسارت‌های زیادی دیده‌اند صورت می گیرد.
لاسواوی همچنین از اتریش به خاطر حمایت وین از آنروا در زمینه بهداشتی، آموزشی، امدادرسانی و خدمات اجتماعی برای آوارگان فلسطینی قدردانی کرد.
رییس واحد ارتباط با اهداکنندگان به آنروا افزود: مجموع این کمک‌ها، در سال جاری میلادی به 4 میلیون و 350 هزار دلار رسیده است.
دولت اتریش در 10 سال گذشته حدود 25 میلیون یورو به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، کمک مالی کرده است.
افزایش کمک‌های مالی اتریش به آنروا، 2 هفته پس از آن روی می‌دهد که "کریستین سندرز" قائم مقام این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد که این آژانس با بی‌سابقه‌ترین بحران مالی از آغاز تأسیس خود روبروست.
بدنبال قطع کمک‌ 360 میلیون دلاری آمریکا در سال 2018 میلادی به آنروا، این نهاد بین‌المللی برای کمک‌رسانی به بیش از پنج میلیون و 300 هزار آواره فلسطینی در اراضی اشغالی، اردن، لبنان و سوریه با بحرانی جدی رو به رو است.
آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی سال 1949 برای کمک و حمایت از آوارگان فلسطینی در پنج منطقه شامل اردن، سوریه، لبنان، کرانه باختری و نوار غزه شکل گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان