اروپا ۶ میلیارد یورو به آوارگان ساکن ترکیه اختصاص داد

تهران-ایرنا- کمیسیون اروپا از اختصاص ۶ میلیارد یورو برای حمایت از آوارگان ساکن ترکیه خبر داد که بر اساس توافق سال ۲۰۱۶ با آنکارا متعهد به پرداخت آن شده بود.

اروپا 6 میلیارد یورو به آوارگان ساکن ترکیه اختصاص داد

کمیسیون اروپا در اطلاعیه‌ای که سه‌شنبه شب در پایگاه اینترنتی خود قرار داد، اعلام کرد: تاکنون 2 میلیارد و 700 میلیون یورو برای حمایت از مهاجران به ترکیه پرداخت شده است.

در ادامه اطلاعیه این کمیسیون آمده است: همچنین چهار میلیارد و 300 میلیون دلار نیز به صورت قرار داد با آژانس‌هایی منعقد شده است که در زمینه حمایت از مهاجران فعالیت دارند.

این اطلاعیه می‌افزاید: مجموع کل هزینه‌های پرداخت شده به ترکیه تا پایان سال جاری میلادی باید به سه میلیارد یورو برسد، همچنین این کمک‌ها تا پایان سال آینده میلادی نیز بالغ بر چهار میلیارد دلار خواهد بود.

یک مسؤول در کمیسیون اروپا هم گفت که اختصاص 6 میلیارد دلار نشان از آن دارد که اتحادیه اروپا به تعهد خود عمل کرده و این نهاد به حمایت از پناهجویان مستقر در ترکیه همچنان ادامه خواهد داد.

مسؤول مدیریت بحران اتحادیه اروپا نیز در این باره گفت: حمایت از پناهجویان در ترکیه، اولویت اروپا است و این حمایت تمام مایحتاج اولیه یک میلیون و 700 هزار آواره ساکن در ترکیه را در بر می‌گیرد که شامل دارو و هزینه مسکن است.

کمیسیون اروپا 13 آبان گذشته نیز اعلام کرد که 663 میلیون یورو کمک‌های بشردوستانه برای حمایت از پناهجویان در ترکیه اختصاص داده است.

ترکیه و اتحادیه اروپا 18 مارس 2016 (28 اسفند 1394) به توافقی دست یافتند که طبق آن آنکارا در ازای دریافت کمک‌های مالی از اتحادیه اروپا،‌ از پناهندگان سوری میزبانی کرده و مانع حرکت آنها به سمت اروپا شود.

"رجیب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه اما بارها اروپا را به عدم پایبندی به این توافق متهم کرده و اخیرا در واکنش به انتقادات گسترده مقام‌های اروپایی از عملیات نظامی این کشور در سوریه موسوم به "چشمه صلح" تهدید کرده بود، اگر این انتقادات ادامه یابد، آنکارا مرزهای خود را به روی میلیون‌ها آواره سوری برای ورود به اروپا باز خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان