رابرت دنیرو و فیلم شکارچی گوزن به روایت تصویر

«شکارچی گوزن» در باب ترومای جنگ ویتنام بود. ۴۰ سال بعد، ستاره فیلم آرشیو شخصی خود را برای کتابی تازه، «یک شات: ساخت شکارچی گوزن» گشوده است.

رابرت دنیرو و فیلم شکارچی گوزن به روایت تصویر

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، این روزها با دیده شدن فیلم‌های مارتین اسکورسیزی و تاد فلیپس و درخشش رابرت دنیرو در «مرد ایرلندی»، نام این بازیگر شناخته شده و برنده دو جایزه اسکار بیش از پیش شنیده می‌شود. نبودن نامش در میان نامزدان بازیگری مرد گلدن‌گلوب با انتقادهایی همراه بوده است تا نشان دهد او هنوز محبوب است.

رابرت دنیرو قرار است سوژه کتابی با عنوان «یک‌شات: ساختن شکارچی گوزن» شود. کتابی درباره شاهکار مایکل چمینو که برای دنیرو یک اسکار به ارمغان آورد. روزنامه گاردین به همین مناسبت به سراغ آرشیو شخصی دنیرو رفته است تا تصاویری متعلق به این فیلم شناخته شده را به اشتراک بگذارد.

شکارچی گوزن داستان مایکل ورونسکی است که در گرماگرم جنگ ویتنام به دنبال دوست خود می‌رود تا او را به خانه بازگرداند. فیلم محصول 1978 به کارگردانی مایکل چمینو جایزه اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگری نقش اول، بازیگر نقش مکمل مرد و تدوین را به ارمغان آورد. فیلم به یکی از نمادهای ضدجنگ ویتنام هالیوود بدل شد.

سینما , هالیوود , + فیلم ,

مایکل چمینو مطمئن می‌شود گوزن گرفتار شده به شکل امنی به ماشین مایکل ورنوسکی (رابرت دنیرو) بسته شده است.

رابرت دنیرو: «فکر می‌کردم سناریو واقعاً در کشف تأثیرات جنگ و حال بچه‌هایی که برگشته‌اند وحشتناک است. مایکل خیلی روی سناریو کار کرده بود و ایده‌های بزرگی داشت. خیلی مشتاق بود.»

سینما , هالیوود , + فیلم ,

دنیرو با اعضای بازیگردانی، جورج دزونزا و چاک آسپگرن و دستیار دوم فیلم، مایل گریلو

جی گلنی: شکارچی گوزن طی موج گرما فیلمبرداری شد؛ اما فصل شکار گوزن در زمستان است. ویلموس ژیگموند، فیلمبردار فیلم به من گفت که همه خیابان‌ها باید به شکل ثابتی خیس شوند تا اثر سردی بدهد و درختان بی‌برگ شود. این کار مایک گریلو  بود که الان یکی از مدیران مارول است.

سینما , هالیوود , + فیلم ,

پوستر ایتالیایی شکارچی گوزن

سینما , هالیوود , + فیلم ,

دنیرو و چمینو در حال تشریح صحنه‌ای با موقعیت تایلند

دنیرو: همیشه حس می‌کردم شکارچی گوزن قرار است فیلم خوبی شود. در غیر این صورت من کارم را خوب انجام ندادم. عیب‌هایی داشت؛ اما چیز خاصی در مورد فیلم وجود داشت.

سینما , هالیوود , + فیلم ,

پوستر ژاپنی شکارچی گوزن

سینما , هالیوود , + فیلم ,

رابرت دنیرو و دوست بالدارش سر صحنه فیلمبرداری

دنیرو: مایک مملو از طرح بود و می‌توانستم ببیم آماده است و احساس می‌کردم فیلم باید ساخته شود. ما نسبت به هم گشوده و آماده ملاقات در هر جا و هر زمانی بودیم. حس می‌کردم چیز تازه‌ و خوبی وجود دارد.

سینما , هالیوود , + فیلم ,

پوستر ایتالیایی شکارچی گوزن

سینما , هالیوود , + فیلم ,

حاشیه‌نویسی رابرت دنیرو بر فیلمنامه شکارچی گوزن

دنیرو: همیشه به هر چیزی نگاه می‌کنم. چیز مهم فکر کردن به همه آنهاست. گاهی وقت‌ها ایده‌هایم را یادداشت می‌کنم. چیز اصلی سراغ ایده‌ها رفتن سر وقت است - حتی اگر کسالت‌آور باشند. بعد می‌دانی با هر ممکنی وصل شده‌ای، وقتی انتخابت را کرده باشی. گاهی وقت‌ها ماهیت سبک زندگی فرد را تمرین می‌کنم که ملزم به شخصیت‌پردازی من از مایکل شده‌ام.

سینما , هالیوود , + فیلم ,

چمینو و دنیرو آماده برای یک برداشت سینمایی

دنیرو: کنجکاو بودم - هنوز هم هستم - و راه بزرگ رسیدن به شناخت مایک بود،‌ پس با او رفتم تا به مکان‌های آمریکایی نگاهی بیندازم.

سینما , هالیوود , + فیلم ,

ویلموس ژیگموند، فیلمبردار شکارچی گوزن نمایی از بچه‌ها در حال ترک شکار گوزنشان را فیلمبرداری می‌کند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان