ابداع سیستمی برای شناسایی راحت "بمب‌های کنار جاده‌ای"

پژوهشگران "دانشگاه فناوری آیندهوون"(Eindhoven University of Technology) هلند اخیرا سیستم دوربین هوشمند خودروهای نظامی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند "بمب‌های کنار جاده‌ای" یا "دستگاه‌های انفجاری دست‌ساز"(IEDs) را شناسایی کند.

ابداع سیستمی برای شناسایی راحت "بمب‌های کنار جاده‌ای"

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، شناسایی بمب‌های کنار جاده‌ای(IEDs) برای سربازان بسیار دشوار است زیرا این بمب‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند و به طور معمول در جاده‌ها و زیر زمین قرار داده می‌شوند. حال پژوهشگران هلندی یک سیستم دوربین هوشمند خودرو طراحی کرده‌اند که می‌تواند به سربازان در شناسایی این بمب‌ها کمک کند.

این فناوری توسط تیمی به سرپرستی "دنیس ون دو وو"(Dennis van de Wouw) مهندس برق دانشگاه صنعتی آیندهوون هلند ساخته شده است. از نظر سخت افزاری، این دوربین دارای یک دوربین فیلمبرداری استریوسکوپی، یک سیستم موقعیت‌یابی GPS و یک رایانه یا رابط تجزیه و تحلیل تصویر است که همه این قطعات بر روی در وسایل نقلیه نظامی نصب می‌شوند.

بنابراین هنگامی که این وسیله نظامی به مکانی که تاکنون نرفته برود آن دوربین به راحتی و توسط داده‌ها جاده‌ها را تحلیل و بررسی می‌کند.

با استفاده از GPS و پلتفرم تحلیل تصویر به همراه الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این سیستم تصاویر ثبت شده زمان حال جاده مذکور و تصاویر از پیش ثبت شده از جاده را با یکدیگر مقایسه می‌کند.

 اگر "سیگنال‌های هشدار دهنده" شواهدی از اختلالات اخیر خاک یا دستگاه‌های کنترل بمب را بر روی سطح زمین شناسایی کند به سرنشینان وسایل نقلیه هشدار می‌دهد. دنیس ون دو وو هم اکنون با شرکت "ViNotion" وابسته به دانشگاه فناوری آیندهوون و با وزارت دفاع هلند همکاری می‌کند تا این فناوری را توسعه دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان