حمله هکری به هیوندای و ب‌ام‌و برای سرقت رازهای تجاری

به نظر می‌رسد توافق‌نامه ب‌ام‌و با شرکت ویتنامی VinFast باعث شده این خودروساز باواریایی هدف حمله‌ی هکری برای سرقت رازهای تجاری قرار گیرد.

حمله هکری به هیوندای و ب‌ام‌و برای سرقت رازهای تجاری

به نظر می‌رسد توافق‌نامه ب‌ام‌و با شرکت ویتنامی VinFast باعث شده این خودروساز باواریایی هدف حمله‌ی هکری برای سرقت رازهای تجاری قرار گیرد.


گفته می‌شود یک گروه هکری با نام OceanLotus ب‌ام‌و را هدف حملات خود در بهار سال جاری میلادی قرار داده است. به عنوان بخشی از این کار، هکرها ابزاری با نام ضربه کبالت را نصب کرده و سپس از آن برای جمع‌آوری اطلاعات محرمانه استفاده کرده‌اند.


کارشناسان امنیتی ب‌ام‌و متوجه این موضوع شده و ظاهراً چندین ماه را صرف زیر نظر گرفتن هکرها پیش از دسترسی به داده‌های مهم کرده‌اند. خوشبختانه به نظر می‌رسد این حمله هکری موفقیت‌آمیز نبوده زیرا یکی از کارشناسان گفته که هکرها احتمالاً اطلاعات حساسی را به دست نیاورده نتوانسته‌اند به سیستم‌های ب‌ام‌و در مونیخ دسترسی پیدا بکنند.

ب‌ام‌و چیز زیادی درباره این واقعه نگفته اما اظهار داشته است:

ما زیرساخت‌ها و فرایندهایی را بکار می‌گیریم که ریسک دسترسی خارجی تائید نشده به سیستم‌ها را به حداقل می‌رساند و به ما اجازه می‌دهد سریعاً آن را تشخیص دهیم.

ظاهراً OceanLotus از سال 2014 تاکنون حمله‌های هکری بوده و باور بر این است که ویتنام از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. اگرچه وجود ارتباط بین کشور ویتنام و این گروه هکری قطعی و اثبات شده نیست اما این گروه معمولاً به مخالفان ویتنامی و کشورهایی که ویتنام از آن‌ها به عنوان رقیب یا خطر نام می‌برد حمله هکری می‌کند.


این گروه همچنین به هیوندای نیز حمله هکری داشته اما اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده است. همچنین مشخص نیست که آیا خودروسازان دیگری هم هدف این گروه بوده‌اند یا خیر.


البته این حمله هکری جای تعجب زیادی ندارد زیرا FBI به خودروسازان درباره‌ی طعمه شدن و سرقت اطلاعات حساس هشدار داده است. FBI می‌گوید چندین هکر به‌طور موفقیت‌آمیزی به قربانیان خود حمله کرده و اطلاعات حساسی را به سرقت برده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان