نمایشگاه فرهنگی هنری ایران در مرو افتتاح می‌شود

با حضور جمعی از هنرمندان خراسانی، نمایشگاه فرهنگی ایران با ارائه آثاری در رشته‌های مختلف هنری افتتاح خواهد شد.

نمایشگاه فرهنگی هنری ایران در مرو افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرو شهری با قدمت 2هزار ساله است از دیرباز تاکنون جایگاه والایی در خاک خراسان بزرگ داشته و این اهمیت، بعد از میزبانی از قدوم پر برکت حضرت رضا (ع) در دوران ولایت عهدی ایشان دو چندان شده است.

اهمیت شهر باستانی مرو در آسیای‌میانه و موقعیت خاص آن به‌دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم بر کسی پوشیده نیست، نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با عنایت به‌همین پیشینه باشکوه و توجه امروز شیفتگان خاندان نبوی به قدمگاهی موسوم به "قزل امام (ع)" یا همان امام طلایی معروف در نزد ترکمن‌ها درصدد است نخستین نمایشگاه فرهنگی کشورمان را روز شنبه، 23 آذر در محل تالار کمینه شهر مرو ترکمنستان افتتاح کند.

در این نمایشگاه دو روزه که با حضور سید ‌محمد احمدی، سفیر ایران در عشق‌آباد و جمعی از  مقامات استان مرو برگزار می‌شود، هنرمندان بومی کشور در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی همچون فیروزه‌کوبی، میناکاری، خاتم‌کاری، قلم‌زنی، کاشی‌کاری، ترمه‌دوزی به ارایه آثار خواهند پرداخت.

باهماهنگی بعمل آمده در کنار نمایش این محصولات هنری، نمایشگاه آثار برجسته خطاطی هنرمندان استان خراسان‌شمالی و همچنین کارگاه آموزش خطاطی با حضور عباسعلی تیمورزاده از خطاطان نامی بجنوردی دایر خواهد بود.

نمایشگاه فرهنگی هنری ایران با اجرای مشترک گروه چهارده نفره هنرهای آیینی "جایلان" اعزامی از خراسان‌شمالی، گروه موسیقی "علی‌آبادی" دعوت شده از قوچان و مشارکت تعدادی از هنرمندان ترکمنستانی در  تالار "کمینه" به کار خود پایان خواهد داد.

نمایشگاه یاد‌شده نخستین برنامه فرهنگی در نوع خود به شمار می‌رود که در پی گسترش روابط فرهنگی دو کشور با همکاری وزارت فرهنگ ترکمنستان در شهر کهن مرو بر گزار می‌شود.

 

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان