سرشماری پاییزه پستانداران در خلخال و کوثر آغاز شد

اردبیل_ایرنا_ رییس اداره نظارت بر امور وحش استان اردبیل از آغاز اجرای طرح سرشماری پاییزه پستانداران از جمله کل و بز در شهرستان خلخال و کوثر خبر داده و گفت: ۶ اکیپ مستقل از محیط‌بانان مجرب استان به مدت سه روز اقدام به سرشماری وحوش در منطقه خواهند کرد.

سرشماری پاییزه پستانداران در خلخال و کوثر آغاز شد

ودود رستم‌نژاد روز چهارشنبه به ایرنا افزود: هدف اصلی از سرشماری در خلخال و کوثر برآورد گونه‌های حیات وحش برای مدیریت اصولی، وضعیت اکولوژیکی و صیانت از حیات وحش و بحث خشکسالی و همگانی کردن حفاظت محیط زیست با حضور مردم است.  

وی بیان کرد: استان اردبیل 30 درصد از تنوع حیات وحش کشور را در خود جای داده که بیشترین  تعداد  وحوش این استان نیز در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال و دربند مشکول شهرستان کوثر  قرار دارند. 

مهدی کسایی سرپرست اداره محیط زیست خلخال نیز از فعالیت  محیط‌بانانان در جهت حفظ ذخیره زیست محیطی خبر داد و اظهار کرد: این شهرستان با تنوع زیست محیطی بالا میزبان پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای، کل و بز و گونه‌های مهم پرندگان و گوشت‌خواران است. 

کسایی بیان کرد: در اولین روز از سرشماری که روز سه شنبه  انجام گرفت آمار قابل توجهی از زندگی حیات وحش و پستانداران با محوریت علف‌خواران و سم‌داران در خلخال ارزیابی و مورد بررسی و سرشماری قرار گرفت.

شهرستان خلخال با برخورداری بیش از 88 هزار هکتار اراضی حفاظت شده  اق داغ با تنوع زیست محیطی مناسب سهم  قابل توجهی از جمعیت حیات وحش استان اردبیل را در خود جای داده است . 

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت 88 هزار هکتار در سال 1389 طی مصوبه 322 شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان