دست و پا زدن رایکا بابل در قعر جدول

ساری-ایرنا- رایکا بابل ( خونه به خونه سابق) تنها نماینده مازندران در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور با گذشت ۱۵ هفته از آغاز رقابت‌های لیگ همچنان با ۱۴ امتیاز دررده ۱۷ جدول ۱۸ تیمی این مسابقات دست و پا می‌زند.

دست و پا زدن رایکا بابل در قعر جدول

اگرچه در یک ماه گذشته با تغییر و تحولی که در کادر مدیریتی و فنی باشگاه در راستای کمک به این تیم برای بقاء در لیگ برای  فصل جاری و یارگیری مناسب برای حضور قدرتمند در سال آینده  انجام شد، این تیم توانست سه هفته را با 2 برد و یک تساوی به صورت آرام پشت سر بگذارد، ولی حل و فصل نشدن مشکلات مالی  و  مالکیتی تیم باعث شده تا حواشی همچنان گریبان این نماینده مازندران را رها نکند.

نارضایتی بازیکنان به دلیل عدم پرداخت دستمزد، شفاف نشدن بحث مالکیت تیم و در نهایت بازداشت مالکان اصلی باشگاه از سوی دستگاه قضایی سبب شده است تا تمرین این تیم در روز گذشته (سه شنبه)  متوقف شود.
سرمربی سابق تیم رایکا بابل دلیل نتیجه ضعیف این تیم از ابتدای فصل تاکنون را ناشی از تاخیر در بسته شدن تیم به دلیل مشکل مالکیتی و پس از آن بروز مشکل مالی بیان کرد و گفت: تیم رایکا با انحلال خونه به خونه سابق تشکیل شد و به دلیل تاخیری که در خرید امتیاز صورت گرفت، تیم چند روز قبل از شروع بازی های لیگ بسته شد و بازیکنان فرصتی برای تمرین و هماهنگی نداشتند.
حسین مسگرساروی در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه پس از بسته شدن تیم، ناگهان مالکان باشگاه به دلیل آنچه که مسایل مالی اعلام شده از سوی دستگاه قضایی بازداشت شدند و به این ترتیب به طور کامل تیم از لحاظ مالکیتی دچار مشکل شد و مدیران وقت نیز نتوانستند پشتوانه مالی برای ادامه فعالیت تیم فراهم کنند و این فرایند انگیزه بازیکنان و کادر فنی را برای ادامه حضور کاهش داد.
وی ادامه داد: اگرچه تیم در شرایط فعلی با مشکل فنی و کمبود بازیکن در خط حمله و دفاعی مواجه است، ولی عدم پرداخت دستمزد بازیکنان انگیزه را از آنها برای دیدار با تیم های رقیب گرفت و تا زمانی که این مشکل وجود دارد، نمی توان امیدی به اصلاح داشت.
مسگرساروی توضیح داد: تیم رایکا پس از تغییر و تحول مدیریتی در سه بازی نتیجه خوبی گرفت، ولی با شکست در برابر ملوان نشان داد که تیم با مشکل روحی و انگیزشی مواجه است و باید برای آن چاره اندیشی شود.
وی تعطیلی نیم فصل دوم را فرصتی مناسب برای بازگشت تیم رایکا و بازگرداندنش بر روی ریل مسابقات دانست و توصیه کرد: مدیران جدید باید با خرید سه بازیکن در خط حمله، دفاع و حتی تغییر دروازه بان، تیمشان را از لحاظ فنی تقویت و با پرداخت دستمزد از لحاظ روحی و روانی نیز بازیکنان را شارژ کنند چون در غیر این صورت احتمال سقوط تیم وجود دارد.
مدیرعامل: دستمزد بازیکنان مربوط به ما نیست
مدیرعامل تیم رایکا بابل هم با تایید وجود مشکل مالی در باشگاه، گفت: در تغییر و تحول مدیریتی اخیر که با پادرمیانی مدیرکل ورزش و جوانان استان صورت گرفت، مدیران جدید تنها عهده دار تامین هزینه جاری تیم شامل اعزام بازیکنان به شهرها، هزینه خورد و خوراک و لباس بازیکنان شدند.
علی اکبر پرهیزگار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت دستمزد بازیکنان و قراردادشان طبق تفاهمنامه ای که امضاء شد، بر عهده اداره کل ورزش استان و یا هیات فوتبال است که باید حداقل 20 درصد دستمزد اولیه نیم فصل اول بازیکنان را پرداخت کنند.

وی حداقل اعتبار مورد نیاز برای پرداخت 20 درصد دستمزد بازیکنان در نیم فصل اول را سه میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هرگونه پرداخت دستمزد بازیکنان باید تا پایان نیم فصل اول صورت گیرد، چرا که احتمال می رود با تاخیر در این کار بازیکنان ما در صورت داشتن پیشنهاد از تیم بروند و این روند آینده تیم را با مشکل مواجه می کند.
مدیرعامل رایکا در مورد مشکل فنی تیم و جذب بازیکنان جدید هم اظهار داشت: تا زمانی که مشکل مالی تیم رفع نشود و دستمزد بازیکنان را پرداخت نکنیم، نمی توانیم به دنبال جذب بازیکن جدید باشیم. 
پرهیز گار افزود: تیم ما در شرایط فعلی نیازمند کمک همه جانبه برای ماندگاری در لیگ است و به نظر می رسد هر کسی که دلش برای فوتبال استان مازندران و شهر بابل می تپد ، باید وارد گود شود تا حداقل تیم را برای سال جاری در لیگ نگه داریم تا برای سال آینده برنامه ریزی بهتری انجام شود.
وی ادامه داد: وضعیت فعلی تیم تا حد زیادی مردم شهر بابل را هم نگران کرد و آنها نیز از تیم دلزده می شوند و این در حالیست که ما برای ادامه کار نیاز به حمایت این مردم داریم.
تیم رایکا بابل که با خرید امتیاز خونه به خونه سابق تشکیل شد هم اکنون با 14 امتیاز در رده 17 جدول 18 تیمی رقابت های لیگ یک قرار دارد.

هیات فوتبال: دستمزد بازیکنان با باشگاه است
رییس هیات فوتبال استان مازندران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس توافق رتق و فتق امور جاری تیم رایکا بابل به مدیران جدید ( هادی شکوری) واگذار شد که قرار شد تا هزینه های امور جاری نیز از سوی این مدیران تا تعیین تکلیف باشگاه از سوی دستگاه قضایی پرداخت شود.
غلامرضا بهروان افزود : پرداخت دستمزد این بازیکنان نیز طبق قانون همچنان بر عهده مالکان باشگاه است و با تعیین تکلیف باشگاه از سوی دستگاه قضایی، چنانچه اجازه فروش باشگاه داده شود، این هزینه ها از محل فروش باشگاه و توسط مالکان جدید به آنها بازپرداخت خواهد شد.
وی گفت: در هر صورت دستمزد بازیکنان پرداخت می شود و احتمال می رود با مشکلاتی که برای مالکان تیم ایجاد شده، این کار قدری زمانبر باشد.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان