انصارالله: سخنان مقام‌های سعودی مبنی بر توقف جنگ در یمن واقعیت ندارد

تهران-ایرنا- "محمد علی الحوثی"رییس کمیته عالی انقلاب یمن بامداد شنبه گفت: اظهارات مقام‌های سعودی مبنی بر توقف جنگ در یمن تنها جنبه رسانه‌ای داشته و هیچ مصداق واقعی ندارد.

انصارالله: سخنان مقام‌های سعودی مبنی بر توقف جنگ در یمن واقعیت ندارد

الحوثی که با روزنامه یمنی "الثوره" سخن می‌گفت، بار دیگر تأکید کرد: برخلاف ادعای برخی مسؤولان سعودی، ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی ریاض هیچ اقدامی که بیانگر حسن نیت آنان باشد، انجام نداده است.
رییس کمیته عالی انقلاب یمن به بیانیه پایانی سران شورای همکاری خلیج فارس که سه‌شنبه گذشته در ریاض سعودی به پایان رسید، اشاره کرد و گفت: این بیانیه، همان اظهارات مقام‌های سعودی است که حامل یک رویکرد خصمانه آشکار علیه یمن بود.

انصارالله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان را متهم می‌کند که به طرح صلح پیشنهادی این گروه نه تنها پاسخ مثبت نداده، بلکه بر شدت حملات خود بر یمن افزوده است.
"مهدی المشاط" رییس شورای عالی سیاسی یمن 29 شهریور اعلام کرد:حملات پهپادی و موشکی به عربستان را به صورت مشروط متوقف می کنیم و امیدواریم که این اقدام با پاسخ (مثبت) ائتلاف سعودی همراه باشد.
یمن از اوایل سال 94، هدف حمله عربستان و کشورهای عضو ائتلاف عربی قرار دارد و در این مدت هزاران یمنی کشته و صدها هزار تن دیگر زخمی شدند.
مشکلات ناشی از محاصره و ادامه بمباران‌های مراکز غیرنظامی همچنین موجب کمبود مواد غذایی و دارو در یمن شده و هزاران نفر از جمله زنان باردار در سال‌های اخیر به خاطر سوء تغذیه با مشکل رو به رو شده و یا جان باخته‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن وابسته به "انصارالله در آخرین گزارش خود که 1آذرماه سال جاری منتشر شد، از جان باختن 43 هزار یمنی در نتیجه بسته شدن فرودگاه صنعا توسط ائتلاف سعودی خبر داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان