نخست وزیر پاکستان امروز راهی عربستان می‌شود

تهران- ایرنا- در راستای تلاش‌های پاکستان برای تسهیل روابط میان ایران و عربستان، عمران خان امروز شنبه اسلام آباد را برای سفری یک روزه به مقصد ریاض ترک خواهد کرد.

نخست وزیر پاکستان امروز راهی عربستان می‌شود

به گزارش روزنامه پاکستان تودی، شاه محمود قریشی وزیر خارجه به همراه رئیس بخش اطلاعات (ISI) پاکستان روز چهارشنبه به ریاض سفر کرده بودند و اعتقاد بر این است که سفر آنان زمینه بازدید عمران خان را فراهم کرده است.  
براساس این گزارش، طی چند هفته گذشته بازدیدهای گسترده مقامات دولتی و نظامی پاکستان به عربستان و ایران حاکی از آن است که پیشرفت‌هایی در مانورهای دیپلماتیک اسلام آباد بدست آمده است.  
این چهارمین سفر عمران خان از ماه مه (خرداد)  به عربستان سعودی است. در ماه اکتبر (آبان) نیز به دنبال دیدار با "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی در ریاض به ایران سفر کرد.  
نخست وزیر پاکستان همچنین در ماه سپتامبر (مهرماه) در نیویورک با حسن روحانی رییس جمهوری ایران دیدار کرد.  
مقامات نظامی پاکستان از جمله فرمانده ارتش و رئیس بخش اطلاعات نیز پیش از این سفرهایی به ایران داشته‌اند.  
«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان پیش از این در بیانیه‌ای درباره سفر از پیش اعلام نشده وزیر امور خارجه پاکستان به ریاض گفته بود که این بازدید گامی دیگر در مسیر پیشبرد سیاست نخست وزیر این کشور مبنی بر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه از طریق گسترش روابط با کشورهای دوست، به شمار می‌رود.  
نخست وزیر پاکستان آخرین بار 23 مهرماه امسال دو روز پس از دومین سفر رسمی خود به جمهوری اسلامی ایران، به عربستان رفت.  
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان