قتل فجیع یک نوجوان در جریان اعتراضات عراق

منابع عراقی از دستگیری دومین متهم به قتل هولناک یک جوان در میدان الوثبه بغداد توسط نفوذی‌ها در اعتراضات پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، منابع عراقی از دستگیری دومین متهم به مشارکت در قتل جوان میدان الوثبه بغداد خبر دادند.

مرکز اطلاع رسانی شورای عالی قضایی این کشور تاکید کرده که که قاضی تحقیقات ویژه پرونده‌های مربوط به امنیت ملی تحقیقات در رابطه با جنایت قتل یک جوان در میدان «الوثبه» شهر بغداد را آغاز کرده و در حق همه افرادی که در ارتکاب این جنایت شنیع شرکت داشتند، احکام دستگیری صادر می‌شود.

سرلشکر «عبدالکریم خلف»، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق هم درباره این حادثه دلخراش گفت: «فرد مقتول 17 سال بوده و از پنج روز پیش از معترضانی که اطراف منزل آن‌ها شلوغ می‌کردند خواست از آنجا دور شود که به مشاجره لفظی و زد و خورد منجر شد. معترضان اقدام به پرتاب کوکتل مولوتوف به سوی منزل این جوان کردند و وی را به قتل رساندند و جسدش را روی زمین کشیده و از یک تیر برق آویزان کردند.»

سرلشکر خلف گفت: «نیرو‌های امنیتی کلیه مدارک و شواهد کیفری را در اختیار دارند و چهره عاملان جنایت کاملا واضح است، به همین دلیل نیز پیگرد آن‌ها کار آسانی است و هیچ یک از جنایتکاران نجات نخواهند یافت.»

استان المثنی عراق هم امروز شاهد تظاهرات گسترده در محکومیت خشونت در اعتراضات بوده است.

«حسن شاکر» رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق هم بر ضرورت عملکرد جدی دستگاه‌های امنیتی برای دستگیری نفوذی‌ها و عناصر مخرب و تامین امنیت جان معترضان مسالمت‌جو تاکید کردند.

شاکر در گفتگو با بغداد الیوم گفت: آنچه در میدان الوثبه رخ داد جنایت فجیع بزرگی از سوی نفوذی‌هایی بود که اعتراضات مسالمت آمیز را به پوشششی برای جنایات خود تبدیل کرده‌اند.

وی بر ضرورت موضع گیری واقعی و قوی دستگاه‌های امنیتی و نقش کارآمد آن‌ها در تامین امنیت اعتراضات از وجود نفوذی‌ها و بازداشت آن‌ها تاکید کرد.

پیامد‌های فاجعه فتل جوان عراقی در میدان الوثبه بغداد همچنان ادامه دارد طرف‌های متعدد عراقی و بین المللی این جنایت را محکوم کردند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان