مطرح کردن مسایل اجتماعی با زبان هنر اثرگذاری بیشتری دارد

اهواز - ایرنا – مدیر امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: یکی از موضوعاتی که کمتر به آن پرداخته شده است مطرح کردن مسایل اجتماعی با زبان هنر است که اثرگذاری آن می‌تواند بیشتر از روش‌های دیگر باشد.

مطرح کردن مسایل اجتماعی با زبان هنر اثرگذاری بیشتری دارد

سیده فرانک موسوی شامگاه جمعه در حاشیه نمایشگاه هنرهای تجسمی "زن بودن" با مفهومی خواندن این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه در واقع حاصل نظرات بانوان هنرمند و دغدغه‌مندی آن‌هاست که  هر کدام از نگاه خودشان به موضوع و چالش‌های زنان در اجتماع و نگاه به زنان در باورهای سنتی فرهنگی ما پرداخته‌اند.

وی گفت: غرفه‌های مختلف این نمایشگاه باورهای سنتی درباره زنان به ویژه باورهای آزاردهنده‌ای که با واقعیت وجودی بانوان همخوانی ندارند، خشونت علیه زنان، تعرض نسبت به زنان، نگاه‌های سنگینی به زنان در جامعه و  موضوع کودک همسری را نشان می‌دهند.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: در این نمایشگاه به نوعی زن بودن را با تمام توانایی‌هایش را به تصویر کشیدن و به وسیله هنرهای تجسمی آن را مطرح و معنا کرده‌اند که به عقیده مننمایشگاه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

 وی با اشاره به استقبال بسیار خوب از این نمایشگاه در نخستین روز برگزاری توضیح داد: استقبال خوب از این نمایشگاه نشان می‌دهد علاقمندان زیادی وجود دارد که تمایل دارند در حوزه زنان فعالیت کنند و مسایل مربوط به حوزه زنان را پیگیری و دنبال کنند.

موسوی بیان کرد: میزان استقبال از نمایشگاه درواقع نشان می‌دهد مطرح کردن دغدغه‌های اجتماعی می‌تواند مردم را متوجه بسیاری از چالش‌ها کند لذا امیدواریم برای دیگر چالش‌ها و مسایل اجتماعی با این بانوان هنرمند نمایشگاه‌های دیگری نیز برگزار کنیم.

زن بودن مایه افتخار جامعه

وی بیان کرد: هدف از ارایه چنین مفاهیمی این است که زن بودن را مایه افتخار جامعه بدانیم تا زنان با توانمندی‌هایی که دارند بتوانند به باورهای غلط سنتی خاتمه دهند و با حضور در دنیای امروز، نقش 50 درصدی خود را در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور برسانند.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: زنان هنرمندی که این نمایشگاه را برپا کرده‌اند از جامعه دانشگاهی و فرهنگی هستند که پس از مطرح کردن فرآیند کار با اداره کل امور بانوان استانداری اقدام برگزاری این نمایشگاه کردند و استانداری و بخش دولتی پشتیبانی خودش را نسبت به این حرکت اعلام می‌دارد.

 به گزارش ایرنا نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی با عنوان "زن بودن" کاری از گروه ساعت هفت جمعه شب در جزیره گردشگری ریف اهواز در کنار رودخانه کارون برپاشد، در این نمایشگاه آثاری از مژگان مهرگان، سرور محمودی، بیتا حسنی، آزاده رحیم خانی، مرضیه پیروزی، ثریاابدلی راد، زهرا داوودی نژاد، فرزانه قمشی، مینا حسین پور و نرگس مصلحی فر در قالب اثر هنری به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا 25 آذر در جزیره گردشگری ریف اهواز ادامه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان