شعاع حرکتی ناامیدکننده پورشه تایکان توربو!

پورشه تایکان الکتریکی قطعاً یکی از خبرسازترین خودروهای چند ماه اخیر بوده است. با پرفورمنس قابل‌توجهی که از قوای محرکه الکتریکی به دست می‌آید و همچنین با هندلینگ بسیار خوبی که دارد، تایکان می‌خواهد قوانین خود را به تمامی سدان های الکتریکی به خصوص تسلا دیکته کند

شعاع حرکتی ناامیدکننده پورشه تایکان توربو!

پورشه تایکان الکتریکی قطعاً یکی از خبرسازترین خودروهای چند ماه اخیر بوده است. با پرفورمنس قابل‌توجهی که از قوای محرکه الکتریکی به دست می‌آید و همچنین با هندلینگ بسیار خوبی که دارد، تایکان می‌خواهد قوانین خود را به تمامی سدان های الکتریکی به خصوص تسلا دیکته کند. البته شعاع حرکتی رسمی EPA برای این خودرو می‌تواند چنین تصوراتی را به هم زند زیرا نتیجه نهایی ناامیدکننده است.


323 کیلومتر! این شعاع حرکتی‌ای است که EPA برای تایکان توربو اعلام کرده و البته برای دستیابی به این برد باید سواری نرمالی با خودرو داشته باشید. نتیجه به دست آمده به‌طور قابل‌توجهی کمتر از محدوده حرکتی مورد انتظار پورشه یعنی حدود 402 کیلومتر بوده است. البته تفاوت نتیجه به دست آمده بین EPA و CARB هم قابل‌توجه می‌باشد. این اولین باری نیست که CARB محدوده حرکتی بیشتری را برای یک خودروی الکتریکی اعلام می‌کند.


خب چه چیزی باعث شده تایکان توربو برد کمتر از حد انتظاری داشته باشد؟ EPA فقط تایکان توربو را تست کرده و واضح است که این خودرو از توربوشارژر واقعی استفاده نمی‌کند اما خب قدرت 616 اسب بخاری دارد. توربو S که حالت اووربوست دارد قدرت 751 اسبی را ارائه خواهد کرد که قطعاً برد را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. شاید تست کنندگان EPA نتوانسته‌اند در برابر ثبت شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.6 ثانیه‌ای توربو S مقاومت کنند؟!


سوال بسیار مهم این است که آیا این عملکرد روی تصمیم خریداران خودروهای الکتریکی که درباره محدوده حرکتی این نوع خودروها نگران هستند تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. مدل توربو قیمت پایه 150 هزار دلاری داشته و بنابراین اصلاً خودروی ارزانی نیست و بنابراین خریداران احتمالاً بیشتر به پرفورمنس این خودرو توجه خواهند کرد تا چند کیلومتر برد بیشتر. از طرف دیگر EPA برد مدل توربو را اعلام کرده و هنوز مدل کم‌توان‌تر تایکان 4S تست نشده است.


این تست نشان می‌دهد که خودروسازان تثبیت شده در حال تقلا برای رسیدن به پرفورمنس کلی محصولات الکتریکی تسلا هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان