انتشار اولین تیزر از مرسدس EQA

سه سال پیش و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت مرسدس از EQA به عنوان یک هاچبک سه درب تمام الکتریکی رونمایی کرد؛ اما نسخه تولیدی این کانسپت از همان نام استفاده می‌کند ولی به فرم یک کراس اوور پنج درب خواهد بود. یک تصویر تیزری از این کراس اوور بدون آلایندگی در زمان رونمایی آنلاین دومین نسل GLA منتشر شده است. در واقع EQA بر پایه این شاسی‌بلند شکل می‌گیرد.

انتشار اولین تیزر از مرسدس EQA

سه سال پیش و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت مرسدس از EQA به عنوان یک هاچبک سه درب تمام الکتریکی رونمایی کرد؛ اما نسخه تولیدی این کانسپت از همان نام استفاده می‌کند ولی به فرم یک کراس اوور پنج درب خواهد بود. یک تصویر تیزری از این کراس اوور بدون آلایندگی در زمان رونمایی آنلاین دومین نسل GLA منتشر شده است. در واقع EQA بر پایه این شاسی‌بلند شکل می‌گیرد.


همان‌گونه که در تصاویر جاسوسی قبلی دیده شده EQA همان طراحی و فرم کلی برادر درون‌سوز و استاندارد خود را حفظ خواهد کرد اما احتمالاً دارای برخی تفاوت‌ها به منظور نشان دادن تفاوت‌های هر دو خودرو خواهد بود. قبلاً رینگ‌های آئرودینامیک این خودرو به منظور بهبود راندمان دیده شده‌اند. همچنین جلوپنجره بسته شده EQA نیز انتظار می‌رود مشابه مدل EQC باشد.


مرسدس پیش از معرفی خودروی جدید خود در سال 2020 اقدام به معرفی نسخه پلاگین هیبریدی GLA خواهد کرد. اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر می‌گوید نسخه پلاگین هیبریدی این شاسی‌بلند برد الکتریکی 70 کیلومتری خواهد داشت هرچند او نگفته که این رقم با استفاده از کدام تست به دست آمده است.


بد نیست بدانید A کلاس هاچبک هاچبک در تست‌های WLTP برد 60 تا 68 کیلومتری را ثبت کرده درحالی‌که برد نسخه سدان این خودرو نیز 61 تا 69 کیلومتر بوده است. مینی ون B کلاس نیز در تست‌های WLTP که واقع‌بینانه‌تر هستند برد بین 56 تا 67 کیلومتر را نشان داده است.


از آنجایی که تمامی این خودروهای کامپکت شبیه یکدیگر هستند بنابراین انتظار داریم کراس اوور الکتریکی مرسدس رکورد مشابهی را بر جای بگذارد. دیگر برادر جعبه‌ای این خانواده یعنی EQB نیز ظاهراً چنین عملکردی خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان