قم درهفته‌ای که گذشت؛

از بررسی مشکلات تولیدکنندگان قم تا تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام درمانی

قم-ایرنا -ساماندهی استقرار کارگران، صدور سند مالکیت برای بیش از ۱۳هزارخانه روستایی قم، تحصیل ۱۱ درصد دانش‌آموزان در مدرسه‌های غیردولتی، بررسی مشکلات تولیدکنندگان، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام درمانی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده محور سیاست‌های تولید مسکن از جمله خبرهای هفته گذشته این استان است.

از بررسی مشکلات تولیدکنندگان قم تا تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام درمانی

استقبال فارغ‌التحصیلان جویای شغل از فرصت طرح‌های‌ کارآموزی، ضرورت کاربردی شدن پژوهش‌های آموزش‌وپرورش، راه‌اندازی شش مدرسه جدید تا پایان سال، لحاظ شدن اعتبار انشعابات مدرسه‌ها در بودجه ساخت فضاهای آموزشی، فعالیت هفت هزار سرویس مدرسه، بهره‌برداری از 26 واحد جدید آموزشی، تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره گره طلایی، 2200 نابینا زیر پوشش بهزیستی، متناسب نبودن درآمد قم از حوزه گردشگری، جبران خسارت آموزشی تعطیلی مدرسه‌ها، چاقی حدود 70 درصد مردم، قم دومین استان کشور در صدور مجوز چاپ کتاب، تعطیلی پنج واحد متخلف عرضه کالا، ورود 65 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به بازار کار، افتتاح کلینیک تخصصی بیمارستان شهید بهشتی، ساخت 13 هزار واحد مسکونی، بدقواره کردن چهره شهر با پراکندگی ساخت‌وساز، ایجاد 2 هزار شغل در واحدهای فناور و مواجه قم با حجم انبوهی از پیشنهادهای سرمایه‌گذاری از دیگر اخبار هفته گذشته این استان می‌باشد.

استقبال فارغ‌التحصیلان جویای شغل از فرصت طرح‌های‌ کارآموزی  

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی قم گفت:‌ فارغ التحصیلان دانشگاهی استان که جویای شغل هستند، از فرصت‌ طرح‌های کارآموزی استقبال تا با افزایش سطح مهارت‌هایشان، شرایط بهتری برای یافتن شغل مناسب خود پیدا کنند.

مصطفی کاویانی هفته گذشته درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه در قم از طرح‌های کارآموزی استقبال لازم صورت نگرفته است و فارغ التحصیلان دانشگاهی حاضر نیستند، برای افزایش مهارت‌های خود در این طرح شرکت کنند.

ضرورت کاربردی شدن پژوهش‌های آموزش‌وپرورش  

استاندارقم گفت: آموزش‌وپرورش استان مباحث تحقیقاتی خود را کاربردی کند و با سرلوحه قراردادن نیازهای اساسی قم، مسئولیت‌پذیری دانش آموزان را افزایش دهند.

بهرام سرمست در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم افزود: مباحث پژوهشی آموزش‌وپرورش با برنامه محوری و بر مبنای نیازهای روز جامعه مانند تشویق به مشارکت حداکثری به‌عنوان پشتوانه امنیت ملی و اقتدار نظام با رعایت اصل بی‌طرفی سوق پیدا کند.

لحاظ شدن اعتبار انشعابات مدرسه‌ها در بودجه ساخت فضاهای آموزشی  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم؛ با اشاره به مشکل همیشگی انشعابات مدارس گفت: باید اعتبارات مربوط به انشعابات آب، برق و گاز مدارس در بودجه ساخت فضاهای آموزشی دیده شود.

بیژن سلیمان‌پور هفته گذشته درجلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم افزود: ازآنجایی‌که اعتباری برای انشعابات مدارس دولتی و خیرساز در بودجه‌های عمومی دیده نمی‌شود، این موضوع همواره یکی از مشکلات اصلی مدارس به شمار می‌آید.

راه‌اندازی شش مدرسه جدید تا پایان سال  

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: شش فضای آموزشی جدید تا پایان سال توسط خیرین مدرسه‌ساز در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم افزود: بااین‌وجود همچنان تراکم دانش‌آموزی دراستان ادامه دارد و باید در مسیر افزایش فضاهای آموزشی گام‌های بلندتری برداشته شود.

فعالیت هفت هزار سرویس مدرسه  

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: درسال تحصیلی جاری، هفت هزار سرویس مدرسه، بیش از 25 هزار دانش‌آموز استان را جابه‌جا می‌کنند.

مرتضی عزتی هفته گذشته درجلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم افزود: سرویس مدارس استان ازنظر کیفی وضعیت مطلوبی در سطح کشور دارد.

بهره‌برداری از 26 واحد جدید آموزشی  

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم گفت: 26 واحد جدید آموزشی در سطح استان درحال ساخت است که تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سید ناصر اعلایی درجلسه شورای آموزش‌وپرورش قم افزود: ظرفیت و توان استان در احداث فضاهای آموزشی بسیار بیشتر از وضعیت کنونی است.

2200 نابینا زیر پوشش بهزیستی  

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی قم گفت: حدود 2 هزار و 200 فرد نابینا و کم‌بینا تحت‌پوشش این اداره کل هستند و خدمات دریافت می‌کنند.

محمدعلی مقدم‌خواه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: افرادی که به دلیل ژنتیکی و یا حادثه دچار نابینایی مطلق باشند و یا افرادی که از یک چشم کاملا نابینا و چشم دوم از یک یا 2 متر تار باشند، زیر پوشش قرار می‌گیرند.

متناسب نبودن درآمد قم از حوزه گردشگری  

فرماندار قم گفت: ظرفیت درآمدزایی حوزه گردشگری درقم،‌ چندین برابر وضع موجود است و میزان درآمد کنونی این بخش به‌هیچ‌عنوان متناسب با ظرفیت‌های فراوان آن نیست.

مرتضی حیدری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس آمار، سالانه بیش از 20 میلیون زائر و گردشگر وارد قم می‌شوند که اگر هرکدام از آنها در مدت اقامت خود در قم برای تامین خوراک،‌ اسکان،‌ سوغات و سایر مخارج سفر،‌ 500 هزار تومان هزینه کنند،‌ رقمی بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان درآمد برای اقتصاد قم ایجاد خواهد شد.

جبران خسارت آموزشی تعطیلی مدرسه‌ها   

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: خسارت آموزشی تعطیلی مدارس در مواقع خاص همچون آلودگی هوا، باید از طریق تدارک برنامه‌های متنوع در حوزه تعلیم و تربیت و انتشار آن از طریق رسانه‌ها جبران شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا در گفت‌وگو با ایرنا افزود: باید صداوسیما و سایر رسانه‌ها با همکاری آموزش‌وپرورش در زمان تعطیلی مدارس برای جلوگیری از افزایش خسارت‌های ناشی از عدم آموزش دروس به دانش‌آموزان، برنامه‌های آموزشی گسترده‌ای را تدارک ببینند و آن را در زمان مناسب پخش کنند.

چاقی حدود 70 درصد مردم  

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت قم گفت: حدود 70 درصد مردم قم دارای اضافه‌وزن و چاق هستند، درحالی‌که میانگین کشوری 50 تا 55 درصد است.

علی‌اکبر حق‌ویسی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: مردم شهر قم ازنظر وزن در وضعیت خوبی نمی‌باشند و چاقی که ریشه‌ای‌ترین علت‌های بیماری‌های غیرواگیر است، در این شهر فراوانی بالایی دارد، به‌طوری‌که قم از این نظر جزو پنج استان نخست کشور است.

قم دومین استان کشور در صدور مجوز چاپ کتاب  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: این استان از لحاظ صدور مجوز چاپ کتاب در رتبه دوم کشور قرار دارد،سال گذشته بیش از10 هزار مجوز چاپ کتاب در قم صادر شد.

سید موسی حسینی کاشانی  درگفت وگو با ایرنا افزود: ظرفیت علمی و ادبی قم، جایگاه بی‌بدیلی را در سطح کشور داراست.

ساماندهی استقرار کارگران    

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت:‌ لازم است با مشارکت فعال مسئولان مدیریت شهری، وضعیت استقرار کارگران ساختمانی در سطح شهر قم ساماندهی شود.

مصطفی کاویانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: باید برای استقرار کارگران، مکان‌های مشخصی در چارچوب مبلمان شهری در نظر گرفته شود تا این قشر زحمتکش برای یافتن شغل در سطح شهر پراکنده نباشند.

مواجه قم با حجم انبوهی از پیشنهادهای سرمایه‌گذاری  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: قم با حجم انبوهی از پیشنهادهای سرمایه‌گذاران مواجه می‌باشد که برای استقبال از آنان لازم است تمام زیرساخت‌های موردنیاز برای عملیاتی شدن فعالیت اقتصادی توسط همه دستگاه‌های مسئول فراهم باشد.

مهرداد غضنفری امرایی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بر پرداخت یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق یافتن بخش تولید استان اشاره و اضافه کرد: این رقم، مبلغ قابل‌توجهی است، اما با توجه به ظرفیت‌ و استعدادهای قم باید حجم تسهیلات پرداختی بسیار بیش از این افزایش یابد.

تعطیلی پنج واحد متخلف عرضه کالا  

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: پس از اصلاح قیمت سوخت، پنج واحد متخلف که نسبت به ادامه تخلف اصرار داشتند با هماهنگی با نهادهای قضایی استان پلمب و تعطیل شدند.

مهدی ریاضی در جلسه ستاد تنطیم بازار قم افزود: از این تعداد، 2 واحد نانوایی بودند که به افزایش به صورت خودسرانه قیمت و وزن چانه را تغییر داده بودند.

صدور سند مالکیت برای بیش از 13 هزار خانه روستایی  

مسئول روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: تاکنون 13 هزار و 410 سند مالکیت با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک برای خانه‌های روستایی این استان صادرشده‌است.

حسین گل محمدی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی درروستاهای بالای 20 خانوار صورت می‌گیرد.

ورود 65 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به بازار کار  

معاون آموزشی- پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم گفت: بین 65 تا 70 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کارشده‌اند و بیش از 45 درصد اشتغال آنها نیز مرتبط با رشته تحصیلی بوده‌است.

محمدحسن اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم 2 هزار و 500 دانشجو در رشته‌های برق صنعتی، مکانیک خودرو، نرم‌افزار رایانه،‌ نقشه‌کشی معماری، گرافیک، حسابداری، مربی کودک و طراحی دوخت تحصیل می‌کنند.

تحصیل 11 درصد دانش‌آموزان در مدرسه‌های غیردولتی  

کارشناس مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش قم گفت: 27 هزار و 401 تن معادل 11 درصد از دانش‌آموزان این استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

اکبر اسحاقی در گفت‌وگو با ایرنا ‌افزود: این تعداد دانش‌آموز در 211 واحد آموزشی شامل 115 واحد دوره ابتدایی،‌52 واحد دوره متوسطه اول و 44 واحد دوره متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

بررسی مشکلات تولیدکنندگان  

استاندار قم گفت: مشکلات تولیدکنندگان استان با جدیت بررسی و برای رفع آن با استفاده از حمایت‌های مسئولان کشور،‌ تلاش‌ می‌شود.

بهرام سرمست درجلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت افزود: دراین جلسه‌ها، نظرهای بخش خصوصی با صراحت و شفافیت شنیده می‌شود و این فرصت خوبی است تا مشکلات بخش تولید از زبان خود کارآفرینان بیان و برای رفع آن راهکاری ارائه گردد.

افتتاح کلینیک تخصصی بیمارستان شهید بهشتی  

فاز نخست کلینیک ویژه و تخصصی مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی شهید آیت‌الله بهشتی شهر قم، با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام درمانی  

استاندار قم با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استان، بر ضرورت تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه‌تمام به‌ویژه بیمارستان تخصصی امیرالمومنین(ع) تاکید کرد.

بهرام سرمست در جریان سفر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به قم در نشستی با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به ظرفیت‌ها و نیاز استان در تامین واحدهای درمانی افزود: بخش‌های بهداشت و درمان موجود تمام توان خود را برای رفع نیاز مردم به کار می‌برند، ولی لازم است تا نسبت به تخصیص سرانه بهداشت و درمان در استان اصلاحات لازم صورت گیرد.

بازآفرینی بافت‌های فرسوده محور سیاست‌های تولید مسکن  

استاندار قم گفت: تمام سیاستگذاری‌های مسکن استان باید بر محور و اولویت کارآمدی بافت های فرسوده سوق پیدا کند.

بهرام سرمست درجلسه کارگروه امور زیربنایی قم افزود: مسئولان استان پیش از اینکه به فکر آباد کردن بیابان‌های اطراف شهر باشند، فکری برای حل معضلات بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری باشند.

اختصاص 133 هکتار از اراضی بلوار آیت الله بروجردی برای تولید مسکن  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، با تاکید بر نظر مساعد مدیریت استان در طرح الحاق هکتار 133 از اراضی بلوار آیت الله بروجردی برای تولید مسکن گفت: با اتمام مطالعات کارشناسی و نحوه تامین زیرساخت‌ها واگذاری اراضی در این محدوده و الحاق به شهر قم شروع می‌شود.

محسن بهشتی عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه امور زیربنایی قم افزود:‌ از ویژگی‌های مثبت این این طرح عدم معارض در واگذاری و قطعه بندی اراضی است.

بدقواره کردن چهره شهر با پراکندگی ساخت‌وساز  

فرماندار قم، با انتقاد از پراکندگی ساخت و ساز در قم گفت: بی قوارگی و عدم معماری اصولی در شهرسازی و ساخت و سازهای پراکنده چهره ظاهری شهر قم را به هم زده‌است.

مرتضی حیدری درجلسه کارگروه امور زیربنایی قم افزود: مسئولان استان درطرح‌های جدید تولید مسکن بر اصول اساسی شهرسازی و معماری پایبند شوند.

ساخت 13 هزار واحد مسکونی  

مدیرکل راه و شهرسازی قم، با اشاره به هدف‌گذاری نهایی استان درطرح اقدام ملی گفت: هدف‌گذاری قم در این طرح در مجموع ساخت 13 هزار واحد مسکونی است.

حسن صبوری درجلسه کارگروه امور زیربنایی استان قم افزود: تاکنون تولید 2 هزار مسکن در اراضی شهرک پردیسان در قالب طرح اقدام ملی انجام گرفته‌است.

ایجاد 2 هزار شغل در واحدهای فناور  

رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: در حال حاضر استان قم یک پارک علم و فناوری، شش مرکز فناوری و سه شتابدهنده دارد که بیش از 200 واحد فناور در این مراکز مستقر هستند و بیش از 2 هزار اشتغال در آنان ایجاد شده است.

سید حسین اخوان علوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم افزود: این استان از لحاظ شرکت های دانش بنیان با برخورداری از 74 شرکت دانش بنیان، در بین 10 استان نخست کشور قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان