توزیع هرگونه کیک‌ آلوده در استان قزوین تکذیب شد

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر توزیع هرگونه کیک‌ آلوده به قرص مشکوک در استان ثبت نشده است و این موضوع کاملا تکذیب می‌شود.

توزیع هرگونه کیک‌ آلوده در استان قزوین تکذیب شد

منوچهر حبیبی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: متأسفانه انتشار تصاویر کیک‌های حاوی قرص در سطح کشور سبب بروز نگرانی در بین خانواده‌ها شده است.
این مسئول گفت:تاکنون هیچ موردی از این کیک‌ها در استان قزوین مشاهده نشده است و از مردم انتظار می‌رود که از انتشار شایعه در این خصوص جلوگیری کنند.
وی اظهار داشت: به دستگاه‌های نظارتی به ویژه اداره بازرسی و بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تاکید شده است نظارت‌ها و بازرسی‌ها را در این زمینه بیشتر کنند تا مردم دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.
معاون استاندار قزوین به مردم توصیه کرد: به هیچ وجه نگران نباشند ولی نسبت به موارد بهداشتی و غذایی کودکان و خردسالان کنترل بیشتری اعمال کنند.
چند روزی است که ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن دانش آموزان دو استان جنوبی می‌گویند که در میان کیک‌های خوراکی خود قرص‌هایی را یافته اند.
البته مسئولان سازمان غذا و دارو این مساله را تکذیب کرده و خواهان پیگیری آن از پلیس فتا شده‌اند.
دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز از شهروندان خواسته است اگر نمونه‌هایی از کیک‌های حاوی قرص را مشاهده کرده‌اند به سازمان غذا و داروی این دانشگاه ارایه کنند.

به گزارش ایرنا، به گفته مسئولان وزارت بهداشت تاکنون هیچ سندی که تأیید کند این کیک‌ها در اندازه وسیع و گسترده تولید یا توزیع شده‌اند وجود نداشته و بیشتر به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای حاشیه‌سازی صنعت غذایی کشورمان و بازارهای صادراتی آن است.

محمد حسین عزیزی مدیرکل نظارت برفرآورده های غذایی وزارت بهداشت در این باره اعلام کرد: جاسازی قرص و کپسول در برخی کیک های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان