استاندار گیلان:

ارتقای فرهنگ عمومی و نقش آموزش در کاهش تصادفات بی بدیل است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به کاهش هشت درصدی تصادفات جاده ای استان طی هشت ماه گذشته گفت:  ارتقای فرهنگ عمومی و نقش آموزش در کاهش تصادفات بی بدیل است.

ارتقای فرهنگ عمومی و نقش آموزش در کاهش تصادفات بی بدیل است

 ارسلان زارع روز یکشنبه در رزمایش طرح زمستانی پلیس راه استان و سایر دستگاههای مرتبط اظهار داشت : مجموعه ای از مولفه ها موجب کاهش تصادفات جاده ای در استان شده که امیدواریم تا پایان سال افزایش ضریب ایمنی راه ها همچنان تداوم یابد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر به ریاست معاونت عمرانی استاندار و پیگیری برای راهکارهایی جهت ارتقای شاخص های ایمنی راه ها تصریح کرد : اقدامات خوبی انجام شده و راهداری و پلیس توانسته اند  در بعد آموزش و فرهنگ در قالب اقداماتی چون همیار پلیس و همراهی مردم گام های موثری در استان بردارند.

وی در ادامه گفت: امروز در راستای هم افزایی و اعلام آمادگی یگان های نظامی، انتظامی ، راهداری و اورژانس ، هلال احمر، امدادی و سایر دستگاه های مربوطه ؛ طرح زمستانی راه ها و جاده ها را با هدف پیشگیری از بروز سوانح و حوادث جاده ای در استان آغاز کردند.

زارع  با بیان اینکه هم افزایی دستگاه های مرتبط توام با عزمی جدی، می تواند نقش موثری در بروز سوانح و حوادث رانندگی داشته باشد ، افزود : ایجاد آرامش، امنیت و آسایش مسافران در مسیرهای  شهری ، جاده ای و روستایی با تلاش های شبانه روزی و درسایه همدلی تمامی دستگاه های دست اندرکاران آن در شرایط دشوار جاده ای در استان محقق  می شود.

وی خاطر نشان کرد: حضور به موقع و آگاهانه عوامل پلیس، نیروهای راهداری و هلال احمر، و امدادی در بروز حوادث و بحران ضمن ارتقا اعتماد عمومی و امید افزایی مردم موجب پیشگیری از حوادث ناگوار می شود.

استاندار گیلان با یادآوری مواهب طبیعی استان و گردشگر پذیر بودن آن گفت: این استان همواره مورد توجه مسافران و گردشگران است و از لحاظ تردد خودروها از استان های پر تردد جاده ای است.

  زارع  تصریح  کرد: در کنار تمامی زحمات نیروهای دست اندر کار برای ایجاد آرامش باید حمل و نقل و ترافیک ؛ اصلاح هندسی برخی از مسیرها  باید مورد توجه قرار گیرد که  این مهم اکنون در دستور کار راهداری استان قرار دارد.

در طرح زمستانه امسال 53 اکیپ راهداری در 30 راهدارخانه ، هشت واحد سیار و هشت مورد ثابت و 45 تیم پلیس راه با پوشش شش گردنه  و 10 پاسگاه در استان پوشش داده می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان